بندرعباس-ایرنا-شهردار بندرعباس گفت: متاسفانه در حوزه نگهداری از بوستان ها و فضای سبز این شهر به دلایل مختلف مدیریتی، اقلیمی و اجتماعی دچار مشکل هستیم که سعی داریم با برنامه‌های مشخص برای این حوزه، اوضاع را بهبود دهیم.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری بندرعباس مهدی نوبانی تصریح کرد: موضوع فضای سبز برای مدیریت شهری جدید موضوعی حساس است و امیدواریم با پیگیری‌های لازم و اجرای برنامه‌های کارشناسی شده، دغدغه های شهروندان کمتر شود.

وی تاکید کرد: کاشت گونه کنوکارپوس (به دلیل آسیب های زیست محیطی و تخریب زیرساخت ها و معابر شهری) باید به طور کلی متوقف شود و گونه‌ درختان بومی جایگزین آن ‌شود.

نوبانی همچنین از قول مساعد مدیرکل راه و شهرسازی به منظور اختصاص یک زمین ۱۰۰ هکتار برای احداث بوستان خبر داد.

شهردار بندرعباس در حالی  کیفیت نگهداری پارک های بندرعباس را نامناسب دانسته که اعضای شورای شهر بندرعباس نیز در این زمینه انتقادهای شدیدی دارند.

اعضای شورا در نهمین نشست خود که با حضور رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس برگزار شد، جزییات و مصداق های نگهداری نامناسب بوستان ها و پارک های تخصصی را بیان کردند.

عیسی عباسی عضو شورای شهر بندرعباس در این زمینه اظهار داشت: بوستان شهید دباغیان با جنایت از بین رفته و مسوولان وقت در خصوص تصمیم های اشتباهی که برای این بوستان گرفته اند باید پاسخگو باشند.

یکی دیگر از اعضای شورای شهر بندرعباس نیز پرسش هایی درباره سرانجام طرح بهره مندی از مشارکت مردمی در توسعه فضای سبز مطرح کرد.

سید محمدرضا موسوی متذکر شد: بوستان هایی مانند کاکتوس (در میدان صادقیه) و شهید دباغیان (معروف به پارک شهر) تبدیل به عرصه هایی برای ساخت و ساز کافه و رستوران شده اند و از هدف و کاربری اصلی خود دور شده اند.

وی همچنین از سوءمدیریت و به هدر رفتن سرمایه های شهری و مردمی در باغ پرندگان بندرعباس خبر داد و گفت: درختان  بوستان جهاد، خشکانده بریده و فروخته شده اند.

موسوی در گفته هایی که مورد تایید رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس نیز قرار گرفت اظهار داشت:باغ پرندگان بندرعباس نیز سال ۹۶با ۱۲۰میلیاردریال هزینه شهرداری به بهره برداری رسیده اما به دلیل پاره شدن توری هایی که ضمانت نگهداری ۲۵ساله داشته اند پرندگان از آن خارج شده اند.

وی اضافه کرد: تعدادی دیگر از پرندگان گران قیمت باغ نیز به دلیل نگهداری نامناسب، از سوی حیوانات دیگر مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده اند.

به دنبال اظهارات اعضای شورای شهر بندرعباس، شهردار قول داد از بوستان ها بازدید میدانی داشته باشد.