به گزارش ایرنا، نورعلی عباسپور یکشنبه شب در جمع تعدادی از فرهنگیان استان یزد در شهر مهریز افزود: برگزاری دورههای آموزش خانواده در واحدهای آموزشی با حضور فعال اولیای دانشآموزان بر اساس ضرورت و موضوعهای مختلف مناسب جزو اهداف اصلی وزارت آموزش و پرورش است .
وی با بیان اینکه آموزش همیشگی خانوادهها در زمینههای مختلف جزو برنامههای محوری انجمن اولیا و مربیان کشور قرار دارد، ادامه داد: تاکنون در این زمینه در کشور اقدامهای خوبی صورت گرفته است ولی به دلیل اهمیت موضوع باید افزایش یابد.
این مسئول به اهمیت و نقش انجمنهای اولیا و مربیان در مدارس کشور اشاره کرد و گفت: رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت این مجموعههای مردمی است که نخبگان زیادی در آنها عضویت دارند.
عباسپور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای تحقق اهداف علمی، فرهنگی و تربیتی خود از ظرفیت های این انجمنها و بهرهگیری از دیدگاه ارزشمند اعضای آن به نحو مناسب استفاده میکند.
وی با بیان اینکه اساسنامه جدید این تشکل مصوب شد، اظهار کرد: در طرح جدید بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت انجمنها و بهرهگیری از دیدگاه ها و دانش اعضای آن تاکید شده است .
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: راهاندازی مراکز محلی آموزش خانواده از دیگر برنامههای مهم محوری است که به جد در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
به گفته عباسپور این مراکز نقش مهمی در تحقق اهداف عالیه آموزش و پرورش و کمک به خانوادهها در رسیدن به موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان دارد.
همچنی نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش دیروز در سفر یکروزه به یزد در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد گفته بود که هماکنون ۸۰۰ هزار نفر از والدین دانش آموزان به عنوان فرهیختگان کشور در این تشکل مراکز آموزشی کشور حضور فعال دارند و در چارچوب تحقق اهداف نظام آموزشی با مسئولان مدرسه به طور مستمر و داوطلبانه همکاری می کنند.
به گزارش ایرنا، وی افزود: این اعضا در کنار کارکنان مدرسه ، مربیان و فرهنگیان در تصمیمگیریها و تصمیم سازیها تعامل و فعالیت صادقانه ای دارند.
وی با بیان اینکه رویکرد وزارت آموزش و پرورش تقویت انجمنهای اولیا و مربیان در واحدهای آموزشی است، ادامه داد: مطالبهگری خانوادهها از طریق اعضای شورای انجمنها نقش مهمی در تحقق اهداف آموزشی دارد.
وی یکی از مهمترین دغدغه های موجود در آموزش و پرورش را وجود برخی ناهنجاریها و آسیبهای اجتماعی مثل طلاق در میان والدین دانش آموزان و افزایش آن اشاره کرد و گفت: باید برای پیشگیری از این معضل اجتماعی در کشور اقدام لازم از سوی کارشناسان صورت گیرد .
به گفته عباسپور بر اساس نظام تعلیم و تربیت، تقویت انجمنهای اولیا و مربیان جزو برنامههای محوری است و همه باید در بخشهای مختلف برای تحقق عملی آن در کشور همکاری و اقدام کنند.
همزمان با آغاز سال تحصیلی جاری ۲۸۵ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۷ مدرسه در ۱۰ هزار و ۹۸۷ کلاس درس از طریق آموزش های حضوری ، غیرحضوری و یا ترکیبی حضور پیدا کردند که این تعداد نسبت به سال تحصیلی قبلی ۱۷ هزار نفر افزایش دارد.
یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند و از مجموع جمعیت روستایی ۹ هزار نفر عشایر هستند که عمدتا در خاتم و ابرکوه زندگی می کنند.