مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بردسکن در استان خراسان رضوی گفت: سهمیه این شهرستان در جذب افراد بیسواد در دوره‌های سه گانه سوادآموزی ۶۱۸ نفر است که تاکنون ۷۵ درصد آنان جذب و در سامانه ثبت‌نام شده‌اند.

علی اکبر چراغیان روز سه‌شنبه‌ در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که سهمیه ابلاغی استان خراسان رضوی در این زمینه ۳۷ هزار نفر است که تاکنون ۵۷ درصد این سهمیه جذب و ثبت‌نام شده‌اند و بر این اساس عملکرد شهرستان بردسکن ۱۸ درصد بیشتر از میانگین استانی است که امیدواریم تا آبان ماه امسال ۱۰۰ درصد سهمیه تعیین شده برای این شهرستان جذب شود.

وی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی بردسکن از نظر جذب نوسوادآموزان یکی از شهرستان‌های موفق در استان به شمار می‌رود ادامه داد: فعالیت‌ها واقدامات خوبی در حوزه نهضت سوادآموزی انجام شده و در حال حاضر  سه مرکز یادگیری محلی در این شهرستان فعال هستند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن گفت: در مراکز یادگیری ۴۰ نوع مهارت آموزش داده می‌شود که با توسعه مراکز یادگیری محلی تلاش می شود سوادآموزی جامعه محور صورت گیرد و در همه زمینه ها سواد و دانایی توسعه یابد.

وی افزود: در این مراکز براساس نیاز متقاضیان و با هدف توانمندسازی زنان، دوره‌های آموزشی با حضور مربیان برگزار می‌شود.

چراغیان ادامه داد: ۶۲ آموزش‌دهنده در نهضت سوادآموزی بردسکن فعالیت دارند که ۲۵ نفر آنان مشمول طرح ایثارگری هستند و می طلبد معاونت سوادآموزی استان در جذب نیروی جدید انسانی نگاه ویژه‌ به این شهرستان داشته باشد. 

وی گفت: آموزشیاران نهضت سوادآموزی این شهرستان ۸۵۰ نفر هستند که بیش از ۸۰ درصد آنان زن هستند و با توجه به استخدام برخی آموزشیاران نهضت که تا سال ۹۲ در این مجموعه فعالیت داشتند تعداد دیگری جذب نهضت سوادآموزی شهرستان شده‌اند.

بردسکن در ۲۷۳ کیلومتری مشهد قرار دارد.