گناباد- ایرنا- سه طرح آموزشی روز سه‌شنبه با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی طی آیینی در شهرستان گناباد به بهره‌برداری رسید.

رییس آموزش و پرورش گناباد در این آیین گفت: این طرحها شامل ۲ مدرسه یک و دوکلاسه در روستاهای رحمت آباد و محمدآباد و مدرسه ۶ کلاسه روستای ریاب از توابع بخش مرکزی این شهرستان است و برای ساخت آنها، که در مجموع ۶۷۷ مترمربع وسعت دارند، ۲۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است و مدرسه ۶ کلاسه ریاب با همت "غلامرضا مختاری" از خیران منطقه ساخته شده است.

حسین احمدی اظهار داشت: امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عملیات اجرایی ساخت یک باب مدرسه ۶ کلاسه دیگر در شهرستان گناباد آغاز شد.

وی تصریح کرد: برای ساخت این طرح آموزشی ۲۹ میلیارد ریال اعتبار هزینه منظور شده که از محل اعتبارات اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیر مدارس خراسان رضوی و نیز مشارکت یکی از خیران تامین می شود.

از مجموع ۱۷ هزار  و ۶۱۴ نفر دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد تحصیل می کنند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره متوسطه اول و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره متوسطه دوم درس می خوانند.

هشت هزار و ۸۳۶ تن از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس  استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.