تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه رتبه‌بندی معلمان را برای دومین بار و به منظور اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با ۱۹۵ رای با بازگشت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان  به کمیسیون مربوطه موافقت کردند.

بررسی این لایحه طی هفته‌های گذشته در دستور کار جلسات علنی مجلس قرار داشت و مواد یک تا ۳ این لایحه به تصویب رسید و بررسی ادامه مواد آن برای اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع داده شد.

بر اساس ماده ۳ که پیش از این به تصویب رسیده بود معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه‌های پنج گانه آموزش‌یارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استادمعلم قرار می‌گیرند. شرایط کسب،  ارتقاء، توقف و تنزل در آیین نامه رتبه‌بندی معلمان تعیین می‌شود.

امروز بار دیگر مواد ۴ تا ۱۰ این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.