پیشرفت واقعی جز با تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست

تهران - ایرنا -عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه پیشرفت واقعی جز از طریق توجه و تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست تاکید کرد که سال‌ها درباره آموزش و پرورش حرف زده شده و اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اردشیر مطهری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، مهمترین سرمایه هر کشوری را نیروی انسانی سالم، آموزش دیده، کارآمد و پویا ارزیابی کرد و گفت: کشورهای پیشرفته و حتی اغلب کشورهای در حال توسعه امروز به این درک درست رسیده‌اند که پیشرفت واقعی جز از طریق توجه و تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تمام کشورهای پیشرفته برای آموزش و پرورش و معلمان اهمیت قائل هستند، افزود:  متاسفانه در کشور ما سال‌های سال است که درباره آموزش و پرورش فقط حرف زده شده و اقدام صحیح اجرایی و عملیاتی صورت نگرفته است.

نماینده مردم گرمسار، آرادان، ایوانکی و کهن آباد در مجلس تاکید کرد: در دولت‌های قبل پرداخت بدهی حق‌التدریس ناچیز معلمان با تاخیر انجام شد و رتبه‌بندی معلمان هم هنوز تصویب و اجرا نشده است در حالی که حل مشکلات در آموزش و پرورش فقط به ساعت‌ها زمان نیاز دارد.

وی تعدد انواع آموزشگاه‌های دولتی و غیردولتی و غیرانتفاعی را مسبب ایجاد مافیا در کنکور دانست و افزود: انواع و اقسام نظام‌های آموزشی که هرچند سال تغییر کرده و هنوز هم امکان تغییر دارد، تغییر دائمی کتب درسی که سبب کاهش کیفیت کتاب‌ها شده و عدم هدایت تحصیلی صحیح و هدفمند دانش آموزان بین هنرستان‌ها و رشته‌های نظری، دخالت ارگان‌های دیگر در کار آموزش و پرورش سبب تحمیل استرس به دانش آموزان و جامعه شده است.

مطهری با اشاره به ناکارآمدی بیمه تکمیلی شاغلان و بازنشستگان فرهنگی گفت: این موضوع سبب شده خدمات مناسبی برای سلامت جسمی آنها ارائه نشود و  سلامت روحی و شخصیت آنها را هم تحت الشعاع قرار داده است.

 نماینده مردم گرمسار عنوان کرد: عدم هماهنگی و همترازی حقوق شاغلان و بازنشستگان، بلاتکلیفی و بعضا فساد در زیرمجموعه‌هایی چون صندوق ذخیره فرهنگیان که علاوه بر دور بودن از رسالت خویش، اعتماد فرهنگیان را هم مخدوش کرده است، گوشه‌ای از مشکلات این مجموعه بسیار مهم و انسان‌ساز است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها درباره شان و منزلت رفیع معلمان و نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش در رشد و بالندگی کشور تذکر داده‌اند در یکی از دیدارها با فرهنگیان فرموده‌اند نگاه به معلم باید نگاه تکریم‌آمیز باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بسیاری از مشاغل گوناگون در کشور با زرق و برق با جلوه گری‌های گوناگون وجود دارند، اظهار داشت: آموزش جایی است که ثروت‌سازان، علم سازان، تمدن سازان و مدیران آینده از اینجا به وجود خواهند آمد.

نماینده مردم گرمسار بیان کرد: امروز معلمی که عمری با عزت و شرافت زندگی کرده است و خالصانه و از جان برای رشد و پرورش ما و فرزندانمان زحمت کشیده است به دلیل فقر و نجابتش مظلوم واقع شده است و برای تامین زندگی مجبور به مسافرکشی و فروشندگی در مغازه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha