تهران- ایرنا- سرمربی صربستانی تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا مشهد گفت: بسکتبال دو بعد دارد، یکی روی کاغذ است که می‌توان بازی ها را پیش بینی کرد و دیگری به اتفاقات داخل زمین مربوط می‌شود که نیازمند حس موفقیت و شخصیت قهرمانانه است و اگر تیمی این را نداشته باشد شایسته برد نیست.

نبوشا کنژوویچ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با شناختی که نسبت به بسکتبال ایران دارم می توانم بگویم نسبت به چند سال قبل سطح کیفی لیگ بهتر شده، در گذشته تعداد تیم ها کمتر بود و تمرکز در چند تیم خاص خلاصه می شد اما الان با حضور ۱۶ تیم سطح کیفی لیگ بالاتر رفته و فرصت بهتری در اختیار سایر بازیکنان نیز قرار گرفته تا خودشان را نشان بدهند. 

وی به تیم هایی از جمله مهرام، ذوب آهن، شهرداری گرگان، صنعت مس و شمیدرقم اشاره کرد و گفت: این تیم ها در شرایط کیفی خوبی هستند اما در کنار آنها تیم هایی را می بینیم مانند اکسون یا پدافند هوایی که شخصی تقابل قبولی را از خود نشان داده اند و این مساله باعث می شود در لیگ برتر بسکتبال ایران احتمال بروز هر نتیجه ای را بدهیم. در بازی اکسون و مهرام دیدیم بازیکنان جوان این تیم چه لحظات سختی را برای مهره های با تجربه مهرام رقم زدند و اگر تجربه بالای بازیکنان این تیم نبود شاید مهرام شکست تلخی را تجربه می کرد.  

سرمربی صربستانی آویژه صنعت در خصوص بازی تیمش برابر پدافند هوایی تهران که با شکست این تیم همراه بود، گفت: در این بازی اصلا شایسته پیروزی نبودیم و به نظرم عدالت رعایت شد. بازیکنان من طوری بازی می کردند که گویا برای پیک نیک دور هم جمع شده اند و این قابل قبول نیست. ما باید تغییراتی را ایجاد کنیم زیرا با این شیوه کارمان پیش نمی رود. 

کنژوویچ تاکید کرد: وقتی خوب نیستید و بسکتبال بازی نمی کنید، حرفی هم باقی نمی ماند. ما بد بودیم و از همین جا به تیم خوب، با انگیزه و پرتلاش پدافند تبریک می گویم و آنها را شایسته این پیروزی می دانم. روی کاغذ ما برنده بودیم اما ورزش همین است، نتیجه در زمین بازی رقم می خورد که دیدیم چگونه تاوان اشتباهاتمان را دادیم. 

تیم رعد پدافند هوایی تهران در دیداری غیرقابل پیش بینی با نتیجه ۷۱ بر ۶۶ تیم بسکتبال آویژه صنعت پارسا مشهد را شکست داد. رعد پدافند کوارترهای دوم و سوم را با نتایج ۱۹ بر ۹ و ۲۶ بر ۱۷ از آن خود کرد و آویژه صنعت پارسا مشهد نیز کوارترهای اول و چهارم را با نتایج ۲۰ بر ۱۵ و  ۲۰ بر  ۱۱ به سود خاتمه داد.

رقابت های لیگ برتر بسکتبال در دو گروه هشت تیمی برگزار می شود که در گروه الف لیگ برتر بسکتبال تیم های شهرداری گرگان، صنعت مس کرمان، پالایش نفت آبادان، ذوب آهن اصفهان، کاله، نظم آوران سیرجان، نیروی زمینی تهران و خانه بسکتبال خوزستان حضور دارند.

در گروه ب نیز تیم های شیمیدر قم، مهرام تهران، اکسون تهران، آویژه صنعت پارسا مشهد، فولاد مبارکه سپاهان، رعد پدافند هوائی تهران، صنایع هرمزگان و صنعت مس رفسنجان قرار دارند.