بجنورد- ایرنا- رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: توجه به امر ورزش در جامعه ضروری است و به همین دلیل باید بخشی از پارک ها ویژه بانوان باشد تا آنها هم با خیالت آسوده حرکات ورزشی را انجام دهند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز سه شنبه در هفتادو دومین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار داشت: در تمامی پارک ها مامورانی گماشته شود تا از ورزش مختلط بانوان و آقایان جلوگیری شود.

وی در رابطه با سگ گردانی در اماکن عمومی هم گفت: یاید جلو آن گرفته شود زیرا موجب رعب و وحشت در بین شهروندان می شود و سلامت و بهداشت جامعه را هم تهدید می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه گفت: سگ و خوک حیوانی است که در دین مبین اسلام حرام اعلام شده است و کارایی این حیوان برای محافظت و نگهبانی است و نباید افراد همراه با سگ در اماکن عمومی تردد کرده و برای دیگران مزاحمت ایجاد کنند.

وی در ادامه با اشاره به ۲ سند در خصوص ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری برای مقابله با کرونا و سند ارتقای فرهنگ سلامت در جامعه گفت: علاوه بر وظایف دستگاه های مربوطه کارگروهی در علوم پزشکی در این رابطه مشخص شود تا هر سه ماه یکبار گزارش کار اعلام شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه سخنانش به تقابل طب سنتی و طب مدرن تاکید کرد و گفت: این ۲ حوزه در بخش طبابت نباید یکدیگر را نفی کنند بلکه باید مکمل یکدیگر باشند.