خرم‌آباد- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۲۰ برنامه فرهنگی هنری همزمان با بیست و نهمین هفته کتاب در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، احمدحسین فتایی با اشاره به اهمیت هفته کتاب در کشور افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی استان‌ طی ۲ سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته و در این مدت کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد و علیمردان‌خان بختیاری الیگودرز افتتاح شده است.

وی با اشاره به افزایش حدود چهار هزار متر به سرانه کتابخانه‌ای استان در ۲ سال گذشته اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه شهید باهنر بروجرد نیز افتتاح می‌شود و تا پایان سال ساختمان کتابخانه درجه ۲ پلدختر بهره برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: برگزاری اختتامیه کتاب سال استان، سرکشی از کتاب‌فروشی‌ها و دیدار با ناشران و نویسندگان، برگزاری مسابقات کتابخوانی بین کارکنان ادارات، فضاسازی محیطی و مجازی در سطح شهر و شبکه‌های مجازی و اهدا کتاب به مراکز فرهنگی و نهادهای عمومی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده بیست و نهمین دوره هفته کتاب در لرستان است.

 فتایی گفت: همچنین اجرای برنامه "یک کتاب یک نویسنده" با هدف آشنایی شهروندان با نویسندگان معاصر استان، برگزاری مسابقه در برنامه شبانه صدا و سیمای مرکزاستان و درج شعار هفته کتاب در سربرگ مکاتبات اداری از دیگر برنامه های این مناسبت در لرستان خواهد بود.

وی گفت: همزمان با هفته کتاب، مسابقه عکاسی با موبایل از کتابخانه شخصی شهروندان و کارگاه‌های آموزشی داستان‌نویسی خلاق نیز برگزار خواهد شد.

گفتنی است بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور از ۲۴تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ در لرستان نیز برگزار می‌شود.