اردبیل-ایرنا _مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: با اجرای پیاده راه کوی طوی در سرچشمه تردد برای معلولان مشکل و در برخی مواقع غیرممکن شده است.

به گزارش ایرنا، عظیم قهرمانی روز پنجشنبه در جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی معابر برای تردد معلولان افزود: با توجه به اجرای پیاده راه بدون توجه به لحاظ کردن محل عبور و استقرار معلولان به صورت‌ استاندارد و استقرار پزشکان در این نقطه از شهر، عبور و مرور برای این قشر با مشکل مواجه می‌شود.

وی بیان کرد: در چند نقطه از این کوچه هم که برای پارک خودروی معلولان و بیماران مکانی تعبیه شده، کسبه منطقه با اشغال آن مانع مضاعفی برای تردد ایجاد می کنند.

قهرمانی با تاکید بر رسیدگی ارگان‌های مربوطه از جمله شهرداری برای رعایت حال معلولان که برای مراجعه به پزشکان در این منطقه تردد دارند، خواستار اتخاذ تدابیری برای تسهیل عبور و مرور معلولان شد.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب شهرستان سرعین به عنوان پایلوت شهر بدون مانع گفت: لازم است دست اندرکاران این طرح، اقدامات لازم برای حذف موانع در اماکن عمومی این شهر را انجام دهند.

مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان اظهار کرد: سرعین با توجه به انسجام و هدف گردشگری بودن به عنوان پایلوت مناسب سازی انتخاب شده و لازم است برنامه ریزی اساسی برای حذف موانع صورت گیرد.

وی نظارت بر مناسب سازی اماکن و پاساژها را مورد تاکید قرار داد و خواستار توجه جدی به ساختمان های در حال احداث با کاربری عمومی برای لحاظ کردن رمپ های عبور و مرور معلولان شد.