مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: به دلیل ادامه بارش‌های رگباری در این شهرستان احتمال آبگرفتگی معابر ، طغیان و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق نقشه‌های هواشناسی پیش بینی شده امروز شدت بارش در سطح منطقه افزایش یافته و احتمال بروز آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب مجدد وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی که از روز گذشته به منطقه ما وارد شده تا اوایل فردا جمعه ادامه خواهد داشت و در این مدت فعالیت این سامانه به صورت بارش های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد و در برخی مناطق مرتفع و مستعد احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: شهروندان، روستاییان و کشاورزان آمادگی لازم را برای آبگرفتکی معابر و خیابان های محل سکونت خود را داشته باشند و نسبت به استقرار در حاشیه و بستر رودخانه ها و حوضه های آبریز داخل شهر پرهیز کنند.

محمدپور اضافه کرد: کوهنوردان نیز از صعود به ارتفاعات و حرکت بر روی دامنه و پایین دست کوه های همجوار تا مساعد شدن هوا خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روز گذشته موجب جاری شدن سیل در برخی نقاط شهر مهاباد شده و خساراتی به منازل مسکونی و خودورها وارد کرد و برخی از محورهای مواصلاتی این شهرستان را نیز مسدود کرد.

براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد در طی مدت نیم ساعت در بعدازظهر روز گذشته بیش از ۲۰ میلی متر بارش در این مناطق بارش به ثبت رسید.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.