سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در بانه قرمز، قروه، بیجار و سروآباد زرد و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت نارنجی است.

دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا از ابتدای آبان تا ظهر دیروز در استان ۵۲ قربانی داشته است که این مساله نشان می دهد خطر کرونا فروکش نکرده است.

 وی با اشاره به واکسیناسیون ۶۹ درصد مردم استان در نوبت اول علیه بیماری کووید۱۹ افزود: در شهرستانهایی که در واکسیناسیون علیه کرونا پیشتاز هستند، آمار ابتلا و بستری کرونا و مرگ به طور چشمگیری کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از جمعیت هدف یک میلیون و ۳۴۶ هزار نفری برای زدن واکسن کرونا، تنها ۶۹ درصد دُز اول و ۴۰ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند و استقبال مردم در برخی شهرستانها همچنان ضعیف است و در ضمن رعایت پروتکلها نیز در حد پایینی قرار دارد که نگرانی اصلی ما تشدید بستری و مرگ و میر مخصوصا در افراد جوانتر است.

دکتر رضاعی اضافه کرد: روند بستری در استان با شیب کندی کاهشی است ولی با این حال امکان افزایش مجدد آن وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر لزوم پرهیز از برگزاری مهمانی، دورهمی و تجمع، از شهروندان خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک  در اماکن عمومی و حتی فضای باز تردد نکنند و در هیچ مهمانی شرکت نکنند.

وی گفت: لازم است افراد ۱۲ تا ۱۸ نیز بعد از ثبت نام در سامانه www. salamat.gov.ir نوبت واکسیناسیون دریافت کنند و واکسینه شوند.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۱۴ آبان ۲۱۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و ۶ بیمار جان باختند.

۵۸۳ بیمار در مرازک درمانی استان بستری هستند که ۶۸ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر دیروز در کردستان یک‌هزار و ۸۲۴ قربانی داشته است.