۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84538199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان روز بدون فوتی کرونا را پشت سر گذاشت

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بعد از ماهها درگیری استان با موج پنجم کرونا و مرگ و میر بیماران، با تلاش کادر درمان و همراهی شهروندان در۲۴ ساعت گذشته کردستان روز بدون فوتی به ثبت رسید.

دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون بیش از ۷۱ درصد جمعیت استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که حدود ۹۵۰ هزار نفر را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه انواع واکسن کرونا در استان تامین است، افزود: تنها ۱۸ درصد بیماران بستری در مراکز درمانی استان، واکسن تزریق کرده بودند که شدت و سیر بیماری آنها بسیار آهسته بوده و کمترین آمار مرگ و میر را داشته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار واکسن تا این لحظه به استان تحویل شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۶۳ درصد مصرف و حدود ۳۷ درصد آن باقیمانده است.

رضاعی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۵۳ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است، ادامه داد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی در استان، وضعیت کرونا در بانه قرمز، در قروه، بیجار و سروآباد زرد و بقیه شهرستان‌ها نارنجی است.

وی با تاکید بر لزوم تسریع افراد گروه‌های مختلف برای دریافت به موقع واکسن، افزود: تیم‌های سیار واکسیناسیون کرونا ویژه افراد ناتوان فعالیت خود را در همه نقاط استان آغاز کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت، برای تزریق واکسن کرونا در سنندج مستقر است، گفت: به منظور تسریع در انجام واکسیناسیون و رفاه حال همشهریان، علاوه بر فعالیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون، پایگاه‌های سیار با حضور تیم‌های ارائه دهنده خدمت نیز در سراسر استان آماده تزریق واکسن است.

در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز جمعه ۲۱ آبان، ۱۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد. ۴۶۵ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۸ نفر آنها در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا ظهر امروز در کردستان یک هزار و ۸۴۷ قربانی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha