رشت - ایرنا- نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم رعایت حقوق سرمایه‌گذاران و موارد قانونی تاکید کرد: با فرصت سوزی، سرمایه‌گذاران را از ورود به گیلان پشیمان نکنیم بلکه با صدایی واحد و هماهنگ، شاهد توسعه‌ و رونق گیلان عزیز باشیم.

 به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان‌ ، اسدالله عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری گیلان با تصریح بر رصد عملکرد و میزان هماهنگی، سرعت عمل و دقت نظر دستگاه‌ها گفت: با افراد مخل امور اقتصادی و سرمایه گذاری و عامل معطلی و فضای ناسالم به جد برخورد می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: تهیه اطلس سرمایه‌گذاری، تسریع صدور مجوز و نیز صدور مجوزهای بی‌نام در قالب پنجره واحد کسب و کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش پروژه‌های مهم زیرساختی طرح‌های نیمه تمام بسیاری در حوزه های سد، راه و راه‌آهن وجود دارد، متذکر شد: در بخش مزیت‌های گیلان در حوزه اقتصاد کشاورزی، دانش‌بنیان، صنعت و گردشگری هنوز نتوانسته ایم مزیت نسبی را پیدا کنیم. 

نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم تهیه گزارش عملکردی از طرح های گردشگری بوم گردی، میزان تسهیلات و بازدهی آن تأکید و خاطرنشان کرد: متناسب با وضعیت، پتانسیل و قابلیت‌های هر شهرستان باید مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مختلف آماده ارائه به سرمایه‌گذاران باشد. 

وی با تأکید بر ضرورت احصاء بسترهای سرمایه‌گذاری حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری با رعایت توازن منطقه‌ای اظهار داشت: نباید شاهد بروکراسی اداری مزاحم برای سرمایه‌گذاران باشیم. 

استاندار گیلان همچنین به چرایی استعلام از ۱۸ دستگاه توسط سرمایه‌گذاران و آسیب‌های این بخش پرداخت و گفت: این موضوع زیبنده کشور و سیستم اجرایی استان نیست و اجازه استمرار چنین روندی را نخواهم داد. 

وی با تاکید بر لزوم سرعت عمل در صدور مجوزها در قالب یک زمان توافقی مشخص، انجام امور در قالب پنجره واحد و بستر الکترونیکی و پاسخ به استعلامات در مدتی کوتاه افزود: زراعت چوب یکی از ظرفیت‌های مناسبی است که باید از طریق رسانه‌ها ، جوانان علاقمند را برای مشارکت در این طرح ترغیب کرد.

عباسی از ضعف انگیزه و اراده برای دستیابی به اهداف انتقاد و با تأکید بر اینکه باید فعالیت‌ها روزشمار باشد، بیان کرد: سرمایه‌گذاری ها باید زمان دار باشد و نباید بخاطر تعلل یک سرمایه‌گذار تسهیلات و پیشرفت امور ، متوقف گردد و در صورت عدم مراجعه باید جایگزین معرفی شود. 

وی با بیان اینکه در موضوع سرمایه‌گذاری دستگاه‌های متولی باید خودشان پیش‌قدم شوند و در بستر الکترونیکی دفترچه‌های راهنما تعبیه کنند، گفت: سرمایه‌گذارانی با تعهد معافیت مالیاتی به منطقه آزاد انزلی وارد شدند اما اکنون از آنان درخواست مالیات می‌شود که این موضوع تولید و اشتغال را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. 

وی با اشاره نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در سه واژه کلیدی این شعار مطالب کاربردی بسیاری نهفته است، افزود: برداشتن موانع و بروکراسی اداری به معنای عدم رعایت قانون نیست بلکه جلوگیری از ایجاد پیچیدگی در امور مدنظر است. 

نماینده عالی دولت در گیلان اهمیت یکدلی و وفاق برای پیشرفت و توسعه استان را یادآور شد و گفت: در این مسیر ، هم از استانداری و کارشناسان آن و هم دیگر دستگاه ها انتظار کنش فعالانه دارم.