شیراز-ایرنا-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بیماری کووید ۱۹ در شهرستان فسا تاکنون جان ۴۰۰ نفر از مبتلایان به این بیماری در این شهرستان را گرفته است. 

صادق مهدوی نیا روز شنبه اظهار داشت: شهرستان فسا در محاصره شهرستانهای قرمز کرونایی قرار دارد.

به گفته وی،واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری است.
 وی اضافه کرد: تعداد مراجعات به درمانگاه ویژه  کرونا و تعداد بیماران بستری در اثر ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان رو به افزایش است. 

مهدوی نیا با اشاره به افزایش ذخیره و سهمیه دریافتی واکسن، از افراد  بالای ۱۲ سال خواست تا  قبل از شروع فصل سرما و شیوع موج های جدید بیماری و جهش های جدید ویروس با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، علیه کرونا واکسینه شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت:  رنگ شهرستان نارنجی و پرخطر است و بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسئولان، تلقیح واکسن کرونا  و افزایش نظارت ها و رعایت ها بستگی دارد.

مهدوی نیا از شهروندان خواست از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

وی بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دستها ، بازبودن پنجره ها ، تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.