کاشان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: نزدیک به  ۶۵ درصد اتباع خارجی ساکن این شهرستان از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، مسعود خاندایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه کاشان یکی از مقرهای اصلی مهاجران خارجی در استان اصفهان است، افزود: این موضوع مشکل‌هایی را برای شهرستان به وجود آورده که واکسیناسیون هم یکی از این موارد است.

وی بدون اشاره به شمار اتباع خارجی در شهرستان کاشان اظهار داشت: تمامی اتباع خارجی ساکن در شهرستان با ضرب‌العجل یک هفته‌ای فقط تا پایان آبان ماه فرصت دارند تا با مراجعه به مرکزهای درمانی واکسیناسیون در شهرهای کاشان، قمصر، مشکات، نیاسر، برزک، کامو چوگان و جوشقان قالی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

رییس کمیته پشتیبانی و هماهنگی واکسیناسیون عمومی شهرستان کاشان ادامه داد: دولت هندوستان نزدیک ۲۰ هزار دز واکسن بهارات برای اتباع خارجی به شهرستان کاشان اختصاص داده تا تمامی اتباع واکسینه شوند که در صورت همکاری نکردن اتباع خارجی، از خدمات شهروندی به ویژه حمل و نقل و اقامت محروم شده و مطابق مقررات ستاد ملی کرونا با آنان برخورد خواهد شد. 

وی از تمامی شهروندان و کارفرمایانی که به هر نحو با اتباع خارجی در تماس هستند، خواست تا با اطلاع‌رسانی بر اهمیت موضوع تاکید و این افراد را برای دریافت واکسن به مرکزهای واکسیناسیون تجمیعی شهرستان کاشان هدایت کنند.

برپایه آمارهای غیررسمی افزون بر ۳۰ هزار نفر از اتباع خارجی در کاشان اقامت دارند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با افزون بر ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.