مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج نفر از مدیران این استان امروز ۲۵ آبان ماه از طریق سامانه ارتباط مردمی سامد به ۶۳ تماس شهروندان پاسخ دادند که از این تعداد ۳۹ مورد برای پیگیری بعدی ثبت سامانه شد.

علی اصغر ادبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم به صورت مستقیم و برخط با حضور مدیران کل امور اقتصاد و دارایی، امور مالیاتی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرعامل شرکت نفت و مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی ادامه داد: درخواست تسهیلات بانکی از جمله موارد مطرح شده در تماس با امیر رحیمی مدیر کل اموراقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین درخواست رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله اشتغال، وام، بیمه تکمیلی و بیمه درمانی، درخواست مساعدت برای پرداخت مالیات، درخواست برگزاری کمیسیون درصد جانبازی و درخواست برقراری حق پرستاری از جمله درخواست‌های مطرح شده با حسین معصومی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی بود.

ادبی افزود: درخواست اشتغال، درخواست سهمیه سوخت گلخانه، درخواست راهنمایی برای صدور مجدد کارت سوخت ماشین از موارد مطرح شده با علی اصغری مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان خراسان رضوی بود.

وی ادامه داد: درخواست گازرسانی، درخواست تبدیل وضعیت شغلی با توجه به مصوبه ایثارگران، درخواست راهنمایی برای استفاده از بیمه منازل دچار حریق از جمله موارد مطرح شده با حسن افتخاری مدیرعامل شرکت ملی گاز استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: انواع درخواستهای رسیدگی به مشکلات مالیاتی نیز از موارد مطرح شده با احمدرضا مدبرنیا مدیرکل امور مالیاتی استان خراسان رضوی بود.

ادبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۶ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۵۰ نفر از معاونان اداره های کل استان خراسان رضوی با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال هزار و ۳۶۱ تماس مردمی شامل ۶ هزار و ۲۱۶ دقیقه مکالمه انجام شده و هزار و ۱۸۴ مورد از درخواست های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه سامد ثبت شده و ۱۷۷ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

این سامانه در دوران شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان خراسان رضوی مطرح کرده‌اند.

برچسب‌ها