پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج تن از مدیران این استان روز چهارشنبه از طریق سامانه ارتباط مردمی سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند که از این تعداد ۲۸ مورد برای پیگیری بعدی ثبت سامانه شده است.

علی اصغر ادبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگا ایرنا افزود: برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم بصورت مستقیم و برخط با حضور مدیران کل پشتیبانی امور دام، جهاد کشاورزی،  غله و خدمات بازرگانی، تعاون روستایی و دامپزشکی این استان برگزار شد.

پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

وی ادامه داد: شکایت از کمبود نهاده دامی و عدم توزیع آن از شهریورماه، گلایه از گرانی علوفه و نهاده دامی و درخواست تمدید پروانه از جمله موارد مطرح شده در تماس با سعادت علی نیا سرپرست اداره کل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی بود.

پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین درخواست تغییر کاربری، درخواست خدمات کشاورزی از جمله تراکتور و آبیاری قطره ای، استخدام فرزند جایگزین پدر و احیا و مرمت قنات از جمله درخواستهای مطرح شده با محمدرضا اورانی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بود.

پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

وی افزود: درخواست افزایش سهمیه آرد در روستاهای شهرستان تربت‌جام و تبدیل وضعیت شغلی کارکنان از موارد مطرح شده با حمیدرضا نوری مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان رضوی بود.

پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

ادبی گفت: درخواست راهنمایی در خصوص نحوه عضویت در تعاونیها و زمان برگزاری مجمع عمومی نیز از جمله موارد مطرح شده با ایرج ناصری مقدم مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی بود.

پنج مدیر خراسان رضوی در سامانه سامد به ۵۱ تماس شهروندان پاسخ دادند

وی افزود: درخواست مجوز برای افزایش ظرفیت دامداری نیز از موارد مطرح شده با جواد اعلمی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۱ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۴۸ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

وی گفت: از ابتدای امسال هزار و ۲۶۸ تماس مردمی در این سامانه انجام شده که هزار و ۹۸ مورد از درخواست‌های مردم برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۱۷۰ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.
به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند.  
کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.
علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند. 
این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تماهی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha