تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

شیراز-ایرنا-مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: بیماری کووید ۱۹ در شهرستان فسا طی ۷۲ ساعت گذشته جان ۴نفر دیگر از مبتلایان به این بیماری را گرفت.

صادق مهدوی نیا روز چهارشنبه اظهار داشت : در این مدت تعداد ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به این بیماری نیز شناسایی شدند. 

وی بیان کرد: فوتی های ۷۲ ساعت گذشته در فسا؛ یک آقای ۳۳ ساله و سه خانم ۴۸،  ۶۳ و  ۷۰ ساله بودند.

به گفته وی؛ شهرستان فسا در محاصره شهرستانهای قرمز کرونایی قرار دارد و واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راه در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا است.

مهدوی نیا  گفت:  تعداد  مراجعات به  درمانگاه کرونای شهرستان  و تعداد  موارد بستری در اثر ابتلا به بیماری کرونا  در این شهرستان رو به افزایش است. 

   مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا  از مردم خواست تا تزریق دز سوم واکسن کرونا برای بیماران خاص، صعب العلاج و مبتلایان به سرطان، ۴ ماه پس از نوبت دوم را جدی بگیرند.

  وی همچنین از افراد بالای ۱۲ سال درخواست کرد تا  قبل از شروع فصل سرما و شیوع موج های جدید بیماری و جهش های جدید ویروس با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، بر علیه کرونا واکسینه شوند.

 مهدوی نیا اضافه کرد:  رنگ شهرستان نارنجی و پرخطر می باشد و بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم کاهش حساسیت مردم و مسوولین،استقبال از واکسن کرونا  و افزایش نظارت ها و رعایت ها بستگی دارد.

وی ادامه داد: از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری نمایید.

 مهدوی نیا، بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دستها،  بازبودن پنجره ها و تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل های بهداشتی تاکید کرد. 

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.