سنندج - ایرنا - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: یک هزار و ۷۸۵ ریز برنامه در قالب ۴۵ سرفصل برای هفته بسیج در استان پیش بینی و طراحی شده است.

سردار سیدصادق حسینی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره جهادگران علم و فناوری هم در این هفته برگزار می‌شود اضافه کرد: ۷۵ طرح دریافت می‌شود و برگزیدگان جشنواره تجلیل شده، کمک بلاعوض و تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایش اقتدار بسیجیان با حضور ۱۲ هزار بسیجی، رزمایش بسیجیان جهادی ، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه "بسیج پاره تن ملت" شعار محوری هفته بسیج امسال است افزود: تلاشی در کل کشور شد برای آزادسازی زندانیان مالی صورت گرفت که ۶۰۱ نفر از زندان آزاد شدند که در این هفته هم چند نفر در استان از زندان آزاد می‌شوند.سردار حسینی

وی اظهار داشت: در رابطه با جنایات گروهک‌ها از حقوقدانان برای نحوه پیگیری بین‌المللی دعوت شده و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه هم به موضوع ورود کرده است که به مجامع بین‌المللی هم ارجاع داده شود.

وی با تاکید بر اینکه گروهک‌ها را باید به محاکمه اذهان عمومی برسانیم یادآور شد: چرا ما در کشور برای جنایات ضد انقلاب دادگاه تشکیل ندهیم.

سردار حسینی ادامه داد: شهیده فاطمه اسدی همانقدر که مظلوم بود اثر گذار هم شد و امروز شهیده اسدی دیگر متعلق به روستای باقرآباد در جاده سنندج دیواندره نیست و جهانی شده است‌.

وی با تاکید بر اینکه ضد انقلاب مظلومانه او را به شهادت رساندند در حالیکه هیچ وابستگی دولتی هم نداشت اضافه کرد: خداوند مزد صابران را اینگونه می‌دهد و آنها را به عزت می‌رساند.

سردار حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج محصول فرهنگی است که بعد از ۴۰ سال ثمر داده و از سایه سار آن مردم بهره می‌برند بسیج نشان داده است حلال مشکلات و عامل تقویت وحدت عمومی بوده است.

سردار حسینی بسیج را خوار چشم دشمن، افتخار کشور و انقلاب دانست و اضافه کرد: این نهاد انقلابی نقش مهمی در حفظ و پایداری امنیت داشته است.

وی ادامه داد: حضور چشم‌گیر در دفاع مقدس، حضور سازنده و موثر در حوادث طبیعی و اجرای طرح شهید سلیمانی در دوران شیوع کرونا تنها بخشی از کارنامه تاثیرگذار بسیج است.

وی افزود: یک‌هزار و ۵۴۰ گروه جهادی در سامانه اطلس بسیج فعالیت می‌کنند که در این هفته برنامه‌های متنوعی در حوزه خدمات‌رسانی و محرومیت‌زدایی انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه به اقدامات و نقش آفرینی سپاه و بسیج در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: قول دادیم در راستای مبارزه با ویروس کرونا تا ریشه کن شدن این ویروس ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان فعال است از همه مردم تقاضا داریم که برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در قالب طرح شهید رهنمون تیم های بسیار خوبی انجام شده ۶۳ مورد عمل جراحی داشتیم و بیش از ۴۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در اختیار مردم قرار گرفت.

در ابتدای این نشست مسوول بسیج رسانه کردستان نیز ضمن قدردانی از رسانه های استان برای بازتاب خوب آیین تشییع و خاکسپاری شهیده فاطمه اسدی گفت: خبرگزاری‌ها و سایر رسانه های استان این رویداد را به خوبی برای مردم پوشش خبری دادند.

توفیق مفاخری افزود: با فعالیت خوب رسانه های کردستان، زندگینامه و نحوه شهادت، شهیده فاطمه اسدی که به صورت مظلومانه ای به شهادت رسید، بازتاب جهانی داشت.

وی با اشاره به جشنواره رسانه ای ابوذر نیز از خبرنگاران استان خواست با توجه به مهلت باقی مانده برای ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره، نسبت به ثبت نام و فرستادن آثار خود در بخش های مختلف تعجیل کنند.

 هفته بسیج امسال ( از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه) در اقصی نقاط کشور با برگزاری آیین‌های ویژه‌ای به صورت میدانی و مجازی برگزار با شعار "بسیج پاره تن مردم است" گرامی داشته می‌شود.

بسیج مستضعفان پنجم آذرماه سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.