ارومیه- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: ۱۹ هزار و ۹۲۰ یونیت بذر وارداتی قاچاق چغندرقند در این شهرستان شناسایی و کشف و ضبط شد.

محمد قلندری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این اقلام  در بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی این شهرستان با همکاری نیروی انتظامی و همکاران جهاد کشاورزی کشف و پرونده آن، تشکیل شد، افزود: کارشناسان ارزش ارزش ریالی این پرونده را ۳۵۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

وی اضافه کرد: تمامی شرکت های وارد کننده که اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز کشور از طریق استفاده ارز دولتی می کنند، موظف به توزیع کالای وارداتی در شبکه تعریف شده دولتی و بر مبنای ارز دولتی با قیمت مشخص هستند و در غیر این صورت تخلف کرده و مطابق قانون نظام صنفی با متخلفان برخورد خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نقده بیان کرد: در راستای بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای نانوایی شهرستان نیز، یک هزار و ۶۵۰ کیسه آرد یارانه ای که توسط ۱۱ واحد نانوایی به صورت غیر قانونی اقدام به توزیع خارج از شبکه کرده بودند، شناسایی و کشف شد.

قلندری افزود: در این رابطه  پرونده تخلف به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای نانوایان متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی اضافه کرد: آرد تحویلی به نانوایان متناسب با سرانه جمعیت منطقه استقرار نانوایی و سهمیه مردم منطقه بوده و متصدی نانوایی بدون دخل و تصرف و کم و کاست باید بعد از پخت تحویل مشتری دهد.

وی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از احتکار، عدم عرضه کالا، قاچاق، توزیع خارج از شبکه، گرانفروشی، موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در اولین فرصت مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

نقده از شهرهای جنوبی آذربایجان غربی است که در ۸۵ کیلومتری ارومیه، مرکز استان قرار دارد.