مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس پیگیر ارتقای وضعیت شغلی کارگران و تحقق مطالبات به حق آنان است.

جلال محمودزاده روز شنبه در آیین بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار با حضور جمعی از کارگران و خانواده آنها و شماری از مسوولان این شهرستان در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد افزود: مجلس شورای اسلامی از محل های مختلف به دنبال ارتقای شغلی کارگران بوده و تلاش دارد با حذف طرح قراردادهای شرکتی، دولت را به طرف قرارداد با کارگران سوق دهد.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم سهم ۴۰ درصدی مسکن ملی را به قشر ضعیف و آسیب پذیر کارگران اختصاص داده و از این طریق هم بخشی از مشکلات مسکن آنها را برطرف کنیم.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل پارلمان کشوری کارگران یکی دیگر از اهداف مجلس برای حمایت بیشتر از کارگران است تا از طریق آن قدرت پیگیری مطالبات کارگران افزایش یابد.

محمودزاده در خصوص نحوه افزایش حقوق سالانه نیز بیان کرد: مجلس برای افزایش حقوق اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران تا سقف ۳۵ درصد را درنظر گرفته است تا بدین وسیله به این قشر اجحاف نشود.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این آیین گفت: وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، تحریم های ظالمانه و همچنین شیوع کرونا مشکلات زیادی برای اقشار مختلف مردم به ویژه کارگران به وجود آورده است به طوری که بیش از سایر اقشار متحمل فشار مالی هستند.

عارف خدرلو با بیان اینکه نبود امنیت شغلی و بیمه بزرگترین معضلات این قشر است، اظهار داشت: از طریق نماینده مردم در مجلس و پیگیری تشکل های خانه کارگر در تلاش هستیم در حد توان مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش جامعه را رفع کنیم.

وی همچنین گفت: از اعضای شورای جدید شهر مهاباد هم در خواست داریم با توجه وضعیت نامناسب معیشتی کارگران، پرداخت مطالبات عقب مانده کارگران شهرداری این شهر را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایرنا، ۲۹ آبان سال ۱۳۶۹ قانون کار توسط مجلس تصویب و به تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. خانه کارگر مهاباد دارای بیش از ۱۲ هزار عضو است.