حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در دیدار با مسوولان بسیج اقشار قشم افزود: تردد خودرو کمترین کارکرد این پل است و منافع احداث آن بسیار عمیقتر از این مباحث است.
وی ادامه داد: ارتباط و اتصال با سرزمین اصلی را باید به عنوان یک امراجتماعی و روانی جامعه در نظر گرفت که میتواند به ترانزیت کالا نیز کمک شایانی کند.
امام جمعه قشم تصریح کرد: با احداث این پل میتوان برنامههای دیگری برای راهآهن و تردد مسافر و همچنین ترانزیت کالا از طریق قطار را پیشبینی کرد.
وی در ادامه با انتقاد از مدیرانی که خانوادهشان در قشم نیست، افزود: مدیر پروازی یک اصطلاح است وگرنه مدیران حتی از بندرعباس نیز نباید به قشم تردد کنند.
حاجبی ادامه داد: هر مدیری که در قشم مسوولیت دارد باید با خانواده در قشم ساکن شود و در کمبودها و کاستیها با مردم قشم شریک باشد.
وی همچنین با اشاره به مشکلات آب جزیره قشم تصریح کرد: بیشتر مشکلات در این بخش در حوزه مدیریتی است.
امام جمعه قشم در ادامه به مشکلات حوزه صنعت قشم پرداخت و افزود: اسکله کاوه به آشیانه پردگان تبدیل شده است.
وی ادامه داد: سرمایهگذاران که به عنوان افسران جنگ اقتصادی هستند، در حوزه صنعت در تنگنا قرار گرفتهاند.
حاجبی اظهار کرد: نرخ بیکاری ۱۸ درصدی در جزیره قشم یک معضل است که سزاوار این شهرستان با دریایی از ظرفیتها نیست.
وی با اشاره به مشکلات جاده درگهان به لافت گفت: جاده شهرک صنعتی تولا برای تردد مردم نیز در نظر گرفته شده است که این امر باعث مشکلات مختلف میشود.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آبهای خلیج فارس گسترده شده است.