تهران- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: جمع آوری، ساماندهی و درمان معتادان متجاهر نخستین اولویت کاری قرارگاه اجتماعی این استان است.

به گزارش ایرنا، سید عباس جوهری روز یکشنبه در قرارگاه اجتماعی استانداری تهران افزود: ساماندهی همه معضلات اجتماعی اهمیت دارند اما در این بین پیش از همه باید نسبت به ساماندهی معتادان متجاهر دست به کار شد و آنان را غربالگری و ساماندهی کرد.

وی به جلسات برگزار شده میان استانداری و شهرداری تهران اشاره کرد و یادآور شد: شهردار تهران با تمام توان پای کرده آمده و مسئولیت پایتخت را بر عهده گرفته است.

جوهری با بیان اینکه بناست مرکز غربالگری فشافویه در اخیار شهرداری قرار بگیرد، اظهارداشت: مجموعه بسیج نیز ظرفیتی برای جمع آوری و ساماندهی ۲ هزار نفر ایجاد می کند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت توجه به شهرستان های استان گفت: شهرستان ها باید به طور کامل در کنار تهران دیده شوند تا با جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت، در شهرستان ها مشکلی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: زمان بندی، هدف گذرای، اولویت بندی و ریل گذاری برای انجام کارها باید در زمان برنامه ریزی مد نظر قرار گیرد و تمامی دستگاه های مرتبط با برنامه و هدف های مشخص شده، پای کار باشند.

جوهری تاکید کرد: باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای اجرای این برنامه ها استفاده کرد و متوجه بود که در این مسیر هر اقدامی بدون حضور و مشارکت آنها ابتر خواهد ماند.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار تهران گفت: باید نقاط پلاک قرمز شناسایی و با پیگیری شهرداری و دادستانی برای تخریب آنها اقدام شود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات مصداقی و دوری جستن از کلی گویی و شعارگویی، اظهار داشت: اکنون ظرفیت ساماندهی ۱۲ هزار معتاد متجاهر را داریم.

جوهری اضافه کرد: در صورتی که این افراد رها شوند، بار دیگر وارد چرخه اعتیاد و آسیب اجتماعی می شوند و باید به طورت عملیاتی و جدی برای حل این چالش اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت حرف کم و عمل زیاد رفت، اضافه کرد: باید به طور دقیق هدفگذاری و برنامه ریزی داشت و سهم تمامی دستگاه ها در سطح استان، شهر و کشور مشخص شود.