خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: هشت هزار تن انواع لوبیا امسال از سطح سه هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیرکشت این محصول زراعی در خمین برداشت شد.

« عباس ارشدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان محصول از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی زیر کشت لوبیا چیتی، ۵۰۰ هکتار لوبیا قرمز و ۴۰۰ هکتار لوبیا سفید در خمین برداشت شده است.
 وی یادآور شد: سطح زیرکشت لوبیا خمین در سال زراعی جاری به‌دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی بی‌سابقه، ۲۰ درصد کاهش یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: توزیع بذرهایی که ۱۵ درصد کاهش آب‌بری دارند و کودهایی که محصولات را در مقابل خشکسالی مقاوم می‌کنند از اقدامات جهاد کشاورزی خمین برای مقابله با تنش خشکسالی بوده است.
ارشدی اظهار داشت: از هر هکتار سطح زیر کشت لوبیا  در خمین بیش از ۲ تن محصول  برداشت می‌شود و پرورش هر کیلوگرم لوبیا ۶ هزار لیتر آب مصرف می‌کند.
 وی با اشاره به اینکه کاهش بارندگی و خشکسالی یک‌هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال به حوزه کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است، گفت: بیشترین خسارت خشکسالی و کاهش پراکندگی بارندگی‌ در خمین به محصولات زراعی  گندم و جو  بوده است.
وسعت اراضی قابل کشت در شهرستان خمین ۷۲ هزار هکتار است که هر سال یک سوم آن در چرخه تولید محصولات بهاره و پاییزه قرار می‌گیرد.
خمین دارای ۱۴ هزار خانوار کشاورز است و مهم‌ترین محصولات آن را گندم، جو، سیب زمینی، پیاز و لوبیا شامل می‌شود.