مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج تن از مدیران این استان روز سه‌شنبه از طریق سامانه ارتباط مردمی سامد به ۴۸ تماس شهروندان پاسخ دادند که از این تعداد ۳۰ مورد برای پیگیری بعدی ثبت سامانه شده است.

علی اصغر ادبی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه این هفته پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم بصورت مستقیم و برخط، مدیران کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، پست و مدیرعامل شرکت مخابرات استان حضور داشتند.

وی ادامه داد: درخواست رسیدگی به پرونده های تبدیل وضعیت ایثارگران، درخواست اشتغال، تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدمات، انتقاد از بازگشایی مدارس و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان، تسریع در پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از جمله موارد مطرح شده در تماس با قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش این استان بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین انتقاد از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از شهرستانها، درخواست اشتغال، رسیدگی به ساختمان اداره از جمله درخواست‌های مطرح شده با محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بود.

وی افزود: درخواست پرداخت معوقات پیمانکاران، تشکر بابت ساخت نمارخانه، درخواست پیگیری واگذاری زمین برای ساخت مدارس نیز از موارد مطرح شده با ابوالقاسم بابایی مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی بود.

ادبی ادامه داد: تسریع در ایجاد مجدد شبکه در مناطقی که کابلهای تلفن آنها سرقت شده و واگذاری تلفن ثابت هم از جمله درخواستهای مطرح شده با حسن اروجی مدیرعامل شرکت مخابرات استان خراسان رضوی بود.

وی گفت: همچنین یک تماس هم در زمینه پست با سید احمد موسوی مدیر کل پست استان خراسان رضوی برقرار شد که توسط وی راهنمایی گردیده و مشکل حل شد.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۲ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۵۲ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال هزار و ۴۰۸ تماس مردمی شامل ۶ هزار و ۳۹۸ دقیقه مکالمه انجام شده و یک هزار و ۲۲۰ مورد از درخواست‌های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۱۸۸ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را جهت اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبت در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی در کشور به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخشهای مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت می‌کنند و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

برچسب‌ها