مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: پنج هزار و ۹۵۹ کیلوگرم گوشت قرمز و آلایش مرغی غیرقابل مصرف و فاسد طی یک ماهه گذشته از مراکز توزیع و عرضه مواد پروتئینی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

عباس آغاز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی آبان‌ماه گذشته پنج تن و ۹۵۹ کیلوگرم گوشت و فرآورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف طی ۲۲۳ نوبت بازرسی کارشناسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، کشتارگاه طیور و کشتارگاه دام ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است.

وی ادامه داد: از این مقدار گوشت فاسد پنج تن و ۶۵۴ کیلوگرم در کشتارگاه طیور، ۲۰۰ کیلوگرم در کشتارگاه دام و ۱۰۵ کیلوگرم در مراکز عرضه از جمله قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران و غذاخوری، مرغ و ماهی‌فروشی، کبابی و فروشگاه‌های مواد لبنی ضبط و معدوم شده است.

مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اظهار داشت: در این مدت ۲۷ نوبت بازرسی نیز به صورت مشترک با همکاری سایر ادارات از جمله شبکه بهداشت و درمان، و اتاق اصناف صورت گرفت که ۱۲ مورد جریمه و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

آغاز تاکید کرد: هر محموله از فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز و گوشت مرغ که در سطح شهر توزیع می‌شود باید دارای گواهی حمل بهداشتی و قرنطینه‌ای از دامپزشکی شهرستان باشد.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.