مشهد- ایرنا- مدیر آموزش و برنامه‌ریزی مدارس حوزه علمیه خراسان گفت: با توجه به شرایط بهداشتی و ثبات تقریبی و تحت کنترل ویروس کرونا بر اساس هماهنگی با وزارت بهداشت، آموزش در حوزه علمیه استان‌های خراسان بطور کامل حضوری شده است.

به گزارش روز شنبه حوزه علمیه خراسان، حجت الاسلام مهدی صالحی مقدم با بیان اینکه تمامی فعالیتهای آموزشی و کلاسها در سطوح یک تا سه حوزه علمیه خراسان از ابتدای آذر ماه به صورت حضوری برگزار می‌گردد افزود: در کلاسهای حضوری فاصله گذاری مناسب و شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و در صورت کافی نبودن فضای مناسب، کلاس ها به صورت نوبتی صبح و عصر یا ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس دارای بیش از ۲۰۰ طلبه با توجه به فضای موجود و امکانات بهداشتی می‌توانند برنامه درسی را در دو نوبت صبح یا عصر یا سه روز در هفته برگزار و مدارس دارای خوابگاه باید ضمن فراهم کردن امکانات بهداشتی لازم و جلوگیری از ورود طلابی که ۲ دز واکسن را تزریق نکرده‌اند، متناسب با فضای خوابگاهی موجود تا یک سوم ظرفیت قبل از کرونا را استفاده کنند.

مدیر آموزش و برنامه ریزی مدارس حوزه علمیه خراسان گفت: طلابی که خود یا اطرافیان آنها در مدت تحصیل حضوری به بیماری کرونا مبتلا شوند با ارائه مستندات پزشکی باید نسبت به فراگیری آموزش به صورت مجازی از طریق سامانه اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه در شرایط بهداشتی و رنگ بندی هر شهرستان تغییری ایجاد شود، مدیران مدارس بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا اقدام خواهند کرد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.