شهرکرد- ایرنا- کارشناس دفتر فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار استانی برای پنج طرح مرتبط با زیرساخت‌های گردشگری استان اختصاص یافت.

علی مولوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اکنون پنج طرح زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال اجرا است که ۳۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار استانی برای این طرح‌ها اختصاص یافته و تاکنون ۱۷ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل زیرساخت‌های گردشگری در منطقه نمونه سامان، کمپ دره‌عشق شهرستان کیار، چشمه صالح جونقان شهرستان کیار، چشمه برم شهرستان لردگان و حاشیه‌زاینده رود روستای چلوان شهرستان سامان است.

مولوی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح‌های در حال اجرای زیرساخت‌های گردشگری در چهارمحال و بختیاری به‌طور میانگین ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در مدت اجرا، زمینه اشتغال مستقیم ۲۰ نفر نفر در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر ۸۰۰ جاذبه گردشگری یکی از مهم‌ترین مقصدها برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌رود.

تاکنون ۱۲ روستای هدف گردشگری در چهارمحال و بختیاری شامل یاسه‌چای، هوره، سوادجان و چلوان در حاشیه زاینده رود واقع در شهرستان سامان، روستاهای سرآقاسید و دیمه در شهرستان کوهرنگ، روستای دستگرد امامزاده در شهرستان شهرکرد، روستای دزک در شهرستان کیار، روستای ده‌چشمه در شهرستان فارسان، روستای آورگان در شهرستان بروجن و روستای آتشگاه در شهرستان لردگان شناسایی شده که در ارتقای وضعیت گردشگری مؤثر است.

هم‌اینک ۱۴ هتل، چهار هتل‌آپارتمان، ۲ مجتمع گردشگری، پنج مهمان‌پذیر، ۹۹ خانه‌مسافر، یک مجتمع سرگرمی تفریحی، ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی و پنج مجتمع بین‌راهی در چهارمحال و بختیاری زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان فعالیت دارد.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.