سنندج- ایرنا- رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سقز گفت: محمد ابراهیم نژاد، مهارت آموخته این شهرستان در رشته فناوری خودرو به مدال طلای مسابقات ملی مهارت دست یافت.

کاوه احمد زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ابراهیم نژاد در نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت انتخابی مسابقات جهانی مهارت شانگهای سال ۲۰۲۲ که از ۶ تا ۱۰  آذر به میزبانی تهران و با حضور ۲۱ شرکت کننده برگزار شد، موفق شد با کسب ۷۳۷ امتیاز مدال طلای این دوره را کسب کند.

وی افزود: مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و نفر اول کشور در سال بعد از مسابقات کشوری به عنوان منتخب تیم ملی مهارت به مسابقات جهانی اعزام خواهد شدـ

احمدزاده افزود: ابراهیم نژاد در سقز نفر اول بود در مسابقات استانی هم رتبه اول را کسب کرد و به عنوان تنها منتخب استان کردستان در رشته فناوری خودرو به مسابقات کشوری در تهران اعزام شد.

وی یادآور شد: این جوان شایسته کردستانی بعد از کسب مدال طلای نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، بعنوان منتخب ایران در رشته فناوری خودرو به شهر شانگهای اعزام خواهد شد تا در مسابقات جهانی حضور داشته باشد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سقز تاکید کرد: سطح مسابقات مرحله کشوری بسیار بالا و در بخش های مدیریت موتور، برق خودرو، سیستم تعلیق و ترمز و سایر بخش های خودروهای کیا، هیوندا، مگان و ... برگزار می شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج قرار دارد.