۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۳:۳۳
کد خبر: 82167573
T T
۰ نفر
مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در كردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت همزمان با سراسر كشور در مركز آموش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج نیز آغاز شد.

مدیركل آموزش فنی و حرفه ای كردستان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در مرحله استانی مسابقات ملی مهارت در كردستان، 56 نفر از مهارت آموزان برگزیده مرحله شهرستانی در 22 رشته فنی، مهارتی و خدماتی با یكدیگر رقابت می كنند.
سید جمیل احمدی افزود: برای مرحله استانی این رقابت ها 10 تیم از سنندج، شش تیم از سقز، پنج تیم از قروه، از شهرستان های مریوان و بیجار هر كدام سه تیم، از شهرستان های دیواندره، كامیاران، دهگلان هر كدام دو تیم و یك تیم از بانه حضور دارند.
وی با اشاره به تركیب جنسیتی كارآموزان مرحله استانی نیز افزود: از میان شركت كنندگان این مرحله 13كارآموز از بانوان و 43 كارآموز را آقایان تشكیل می دهند كه این افراد به مدت دو روز با هم رقابت می كنند.
وی اظهار كرد: نفرات و تیم های برتر هر رشته این مرحله، به مرحله كشوری این رقابت ها كه قرار است هفته دوم مهر سال جاری در استان البرز برگزار می شود معرفی خواهند شد.
وی ابراز امیدواری كرد نتایج مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت تا هفته آینده اعلام شود و نفرات برتر خود را برای مرحله كشوری این مسابقات آماده كنند.
وی یادآوری كرد: در مرحله شانزدهم مسابقات ملی مهارت كارآموزان كردستانی چندین عنوان برتر كشوری را در رشته های رباتیك، جوشكاری، آشپزی، طراحی گرفیك را كسب كردند و تیم كردستان و تیم اصفهان به عنوان مدال آورترین تیم سال قبل انتخاب شدند.
احمدی گفت: نفرات برتر مسابقات ملی مهارت به عضویت بنیاد نخبگان كشور در می آیند و می توانند تسهیلات بانكی مورد نیاز را از صندوق كارآفرنی دریافت كنند.
هفدهمین مسابقات ملی مهارت در 31 رشته شامل: آكواترونیك (تیمی 2 نفره) (مدیریت منابع آب و فاضلاب)، الكترونیك، آجرچینی، تاسیسات الكتریكی، تبرید و تهویه، تراش CNC ، رباتیك (تیمی 2 نفره)، طراحی توسعه وب، طراحی مهندسی مكانیك، فناوری اطلاعات (راهكارهای نرم افزاری برای تجارت)، فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبكه)، فناوری طراحی گرافیك، فرز CNC، خیاطی ( فناوری مد)، كاشی كاری دیوار و كف، كابینت سازی (چوبی)، لوله كشی و گرمایشی، مكاترونیك (تیمی 2 نفره)، فناوری خودرو، نقاشی خودرو، اتصالات چوبی، صنایع غذایی (آشپزی)،صنایع غذایی ( قنادی)، طراحی فضای سبز(تیمی 2 نفره)، جوشكاری، جواهرسازی، ساخت وتولید (تیمی3 نفره)، كنترل صنعتی، صافكاری خودرو، كار بر روی صفحات فلزی و گل آرایی برگزار می شود.
برگزیدگان نهایی شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شركت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی، در چند رشته منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت كه در سال 2017 در ابوظبی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
3020/6108