لاهیجان - ایرنا - معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عدالت فرهنگی را یکی از اهداف جدی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: تمام تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی شدن عدالت فرهنگی در تمام استانها است.

سیدمحمد هاشمی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان موضوع عدالت فرهنگی را یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: ستادی با هدف نهادینه کردن موضوع عدالت فرهنگی در کشور به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده است و به طور جدی پیگیر این مسئله می باشد.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که سیاست ها، برنامه ها و مصوبات این کمیته در بخش فرهنگی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  دیده شود تا هرچه سریع تر شاهد عملیاتی شدن برنامه های مسئله عدالت فرهنگی باشیم

هاشمی همچنین ساخت و تکمیل فضاهای فرهنگی، هنری و آموزشی بویژه در مناطق کمتر برخوردار را از دیگر اهداف عدالت فرهنگی عنوان کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد به طور جدی پیگیر عملیاتی شدن برنامه های ستاد مناطق محروم و عدالت فرهنگی است. 

وی همچنین به تعامل سازنده و نزدیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد به لحاظ همگرایی معنایی و محتوایی رابطه ی خوبی با مجلس دارد.

اهالی فرهنگی، هنر و رسانه در اولویت انتخاب مدیران استانی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از مصاحبه به تغییرات مدیران ادارات کل این وزارتخانه در استانها اشاره کرد و گفت: به طور حتم مدیران افرادی خواهند بود که اهل فرهنگ، هنر و رسانه باشند.

هاشمی همچنین تاکید کرد: سوابق مثبت و موفق مدیریتی برای گزینش مدیران استانی نیز از دیگر اولویت ها است که به طور حتم برای تمامی استانها لحاظ خواهد شد. 

علاوه بر این وی، داشتن شخصیتی انقلابی و متعامل بودن با خانواده فرهنگ، هنر و رسانه را نیز از دیگر ویژگی های مدیران دانست و گفت: موضوع توسعه و احیای فرهنگ برای دولت بسیار حائز اهمیت است.

حل مسئله اکران فیلم های دارای مجوز در دولت قبل

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به مسئله عدم پخش برخی فیلم ها که در دولت قبل مجوز دریافت کرده بودند نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعداد قابل توجهی پشت خط اکران هستند.

هاشمی به تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تهیه کنندگان و کارگردانان اشاره کرد و افزود : در تلاش هستیم تا این موضوعات را حل کنیم.

به گفته او، فیلم های سینمایی که در دولت جدید مجوز اکران می گیرند و از سال آینده به اکران می رسند، ملاک سنجش عملکرد سینمایی وزارت ارشاد خواهند بود.