شیراز-ایرنا- دهمین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم و نخستین یادواره شهدای مدافع سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب ۵ برگزار و از ۱۸ خانواده شهید مدافع سلامت این قطب تجلیل شد.

بر پایه مطلب دریافتی ایرنا، مراسم دهمین یادمان شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم همزمان با نخستین یادمان شهدای مدافع سلامت دانشگاه های علوم پزشکی قطب ۵، در شب سالگرد اولین شهید مدافع سلامت شهرستان جهرم، شهید داوود  علیان، برگزار شد. دهمین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم امسال به‌صورت منطقه‌ای و با حضور دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز، فسا، لارستان، گراش، یاسوج، بوشهر و بندرعباس برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم شامگاه شنبه در این یادواره گفت: کادر بهداشت و درمان همچون رزمندگان ایثارگر دفاع مقدس با تمام وجود در مقابله با کرونا جانانه  ایستادند و در این راه ۱۷ نفر از مدافعان سلامت و فعالان کوشای مجموعه علوم پزشکی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

محمد رحمانیان افزود: از این تعداد ۹ شهید از شیراز،  ۲ شهید از بندر عباس، یک شهید از جهرم، یک شهید از فسا،  یک شهید از لار، یک شهید از یاسوج، یک شهید از میناب،  یک شهید از قشم هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در شهرستان جهرم، ۱۰۷۶ نفر از پرسنل خدوم در حین خدمت به کرونا مبتلا شدند که ۵۶ نفر از این تعداد پزشک و ۵۹۹ نفر از پرستاران خدوم و مابقی از سایر واحدهای فعال بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی هستند.

رحمانیان با اشاره به اینکه تنها راه مهار و کنترل کرونا واکسیناسیون عمومی است از تعداد مشمولینی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده‌اند، گله کرد و گفت: عدم مشارکت در انجام طرح عمومی واکسیناسیون نه تنها به خود ایشان که به تمام افراد جامعه لطمه وارد می‌کند و سلامت همه مردم را به مخاطره می‌اندازد.

دهمین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم، همزمان با اولین یادواره شهدای مدافع سلامت قطب ۵، پذیرای  استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد بود.

در این یادواره لباس خادم افتخاری حرم احمد بن موسی (ع)، شاه‌چراغ با حضور خدّام آستان مقدس احمدی و محمدی به‌صورت نمادین به پدر شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم شهید داوود علیان اهدا شد.

پیش از مراسم جهرم، این یادواره در شهر قطب‌آباد جهرم زادگاه شهید علیان  با سخنرانی امیر سرتیپ رضایی، فرمانده ارتش استان‌های فارس و کهگیلویه و گلباران قبر مطهر شهید والا مقام داوود علیان با حضور گروه رزم‌نوازان برگزار شد.

در حاشیه دهمین یادواره شهدای دانشگاه علوم پزشکی جهرم و اولین یادواره شهدای سلامت قطب۵غرفه‌های سلامت برپا و از مراجعه‌کنندگان تست فشار خون و قند خون گرفته شد.

در بخش جنبی این یادواره، نمایشگاه عکس از مدافعین سلامت برگزار شد و تندیس شهید داوود علیان به نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب ۵ برای  خانواده‌های شهید مدافع سلامت قطب پنج در ایام بحران کرونا اهدا شد.

یک پرده تابلوی سیاه قلم پرتره شهید اثر دست دانش‌آموز قطب‌آبادی و یک عدد تمثال دیوارکوب شهید مدافع سلامت؛ شهید داوود علیان اثر دست فاطمه استقبالیان دبیر کانون هنرهای تجسمی دانشگاه جهرم به خانواده شهید  داوود علیان اهدا شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.