مشهد- ایرنا- معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: پنج نفر از مدیران این استان امروز شنبه ۱۶ آذر ماه سال ۱۴۰۰ از طریق سامانه ارتباط مردمی سامد به ۳۷ تماس شهروندان پاسخ دادند که از این تعداد ۱۸ مورد برای پیگیری بعدی ثبت سامانه شد.

علی اصغر ادبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در برنامه هفتگی پاسخگویی مدیران استان خراسان رضوی به درخواست‌ها و شکایات مردم به صورت مستقیم و برخط مدیران کل دفتر فنی، حمل و نقل و ترافیک استانداری، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و مدیریت بحران استانداری و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری حضور داشتند.

وی ادامه داد: درخواست ساخت دیوار ساحلی در یکی از روستاهای شهرستان گناباد از جمله موارد مطرح شده در تماس با محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین درخواست ایجاد امکانات ورزشی و رفاهی در روستاها، شکایت نسبت به ایجاد کمربندی در روستای رباط سفید، درخواست رسیدگی به احیای قنات‌های خشک شده روستایی از جمله درخواست‌های مطرح شده با محمد شفیعی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان خراسان رضوی بود.

ادبی افزود: درخواست رسیدگی به حقوق و مزایای پرسنل شهرداری ها و اتوبوسرانی، درخواست ارائه خدمات شهری از جمله آسفالت، زمین های مخروبه و متروکه هم از موارد مطرح شده با علیرضا خادم پیر مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان خراسان رضوی بود.

وی ادامه داد: درخواست رسیدگی به تحویل مسکن مهر، درخواست آسفالت جاده روستایی، درخواست راهنمایی درخصوص مشکل زمین با بنیاد مسکن از جمله موارد مطرح شده با مهدی سالیانی مدیرکل دفتر فنی، امورعمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری استان خراسان رضوی بود.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین درخواست رسیدگی به طرح های عمرانی نیمه تمام، درخواست راهنمایی جهت اجرای طرح گلخانه از جمله موارد مطرح شده با جواد خدایی سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری استان خراسان رضوی بود.

ادبی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۸۱ مدیر ارشد استان از جمله استاندار و معاونان وی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران و شهرداران مراکز شهرستان‌ها و ۵۴ نفر از معاونان ادارات کل استان با حضور در سامانه سامد به صورت بر خط پاسخگوی مشکلات مردم شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال هزار و ۵۰۶ تماس مردمی برقرار شده و هزار و ۲۹۹ مورد از درخواست‌های مردمی برای پیگیری و حل مشکلات در سامانه ثبت شده و ۲۰۷ مورد نیز همزمان پس از تماس تلفنی رفع مشکل و مشاوره شده است.

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان "سامد" از سال ۱۳۹۶ در دولت تدبیر و امید طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی "سامد" به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی می شوند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند، پرتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.