تربت‌ حیدریه - ایرنا - نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند دانشجو باید اهل علم، تحصیل و تحقیق باشد اما جریان دانشجویی نمی‌تواند نسبت به امور مختلف کشور از جمله حوزه‌های سیاسی و اجتماعی حساس نباشد.

به گزارش ایرنا محسن زنگنه روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: در دهه ۷۰ جریان دانشجویی بسیار پویا، کنش‌گر و مطالبه گر بود اما در ۲ دهه اخیر و به مرور زمان، متاسفانه این جریان جایگاه واقعی خود را در سطح جامعه از دست داده است.
وی اظهار کرد: اگر دانشجو در عرصه سیاسی و اجتماعی جایگاه خود را از دست بدهد نباید انتظار داشت که در حوزه های علمی و پژوهشی دانشگاهها نیز اتفاق خاصی بیفتد.
نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس گفت: فسادستیزی از دیگر شاخصه های جریان دانشجویی فعال و مطالبه گر است و این جریان با علَم کردن پرچم مبارزه با فساد در مسیر درست و عقلانی، می تواند سد محکمی در برابر این معضل باشد.
زنگنه افزود: وقتی جریان پویا، بانشاط و مطالبه گر دانشجویی به مسایل مهم شهرستان ورود نکند، سطح مطالبه گری جامعه بسیار سخیف شده و تا مرز ورود به حریم خصوصی و منزل افراد پایین می آید و این در حالی است که در همین شهر و استان زمین خواری، اندوختن ثروت های هنگفت از جیب مردم، مافیای زعفران و خیلی مسایل دیگر اتفاق افتاده است اما متاسفانه جریان مطالبه گر دانشجویی به آن ورود نکرده است.
وی اظهار کرد: چرا جریان دانشجویی به بدهی ۲۵۰ میلیارد تومانی که شوراهای دوره های قبل برای شهر و شهرداری به یادگار گذاشتند، ورود نکرد و چرا در خیلی از مسایل مهم این شهر جریان دانشگاه و دانشجو وارد نمی شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.