شاهرود – ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود گفت: مذاکره برای رفع یکجای همه تحریم ها و راستی آزمایی بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد و هرگز توافق موقت دیگری را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا برگزار شد، افزود: تضمین برای عدم تکرار برهم زدن توافق یکی دیگر از مطالبات تیم مذاکره کننده  ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال احیای گفت و گوهای تیم مذاکره کننده دولت قبل است ، ادامه داد: تیم جدید مطالباتی دارد که طرف های مقابل را مجبور به ترک میز مذاکره برای مشورت با اربابان خود کرد.

خطیب جمعه شاهرود گفت: آمریکا پس از این رخداد به دنبال تطهیر چهره کریه خود و انداختن توپ در زمین ایران است.

عبداللهیان با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده غربی به دنبال توافق دیگری هستند تا مسایل اقتصادی ایران اسلامی را با آن گره بزنند ، تاکید کرد:  تیم جدید مذاکره کننده ، نتیجه بخش شدن مسایل را با جدیت تمام دنبال خواهد کرد.

به گفته وی ، دولت انقلابی و مجلس با اولویت بخشی به ارتباط با کشورهای منطقه بخش‌های زیادی از مشکلات را برطرف می‌کند.

عبداللهیان با اشاره به اینکه جوانان این مرز و بوم با تکیه بر دانش و توان داخل موفقیت‌های زیادی به دست آوردند تاکید کرد: این امر مهم هر گونه چشمداشت به دنیای غرب را منحل کرد.

امام جمعه موقت شاهرود با تسلیت سالگرد شهادت آیت الله دستغیب ابراز داشت: منافقین از اول انقلاب در داخل با چراغ خاموش و در خارج از کشور با حمایت های اربابان خود همیشه علیه ملت ایران گام بر می دارند.

وی به گوشه ای از تاریخ اسلام در جنگ جمل هم اشاره کرد و ادامه داد: فتنه منافقان هزینه های سنگینی را برای اسلام ، مسلمانان و حضرت علی (ع) در آن زمان ایجاد کرد.

امام جمعه موقت شاهرود با تبریک  ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاران و کادر درمان که در مدت طولانی مبارزه با ویروس منحوس کرونا  به شهادت رسیدند پاداش الهی دریافت می‌کنند.

عبداللهیان افزود: پرستاری از معلولان ، سالمندان و جانبازان هم پادش معنوی بزرگی دارد.

وی از علما و بزرگان شهر خواست به تقاضای مردم برای برپایی نماز باران همت گمارند تا شاهد نزول برکات الهی  باشیم.