سنندج- ایرنا- فرماندار بانه گفت: تلاش و زحمات پرستاران و کادر درمان در دوران شیوع ویروس کرونا بیش از همیشه بر جامعه آشکار شده و فداکاری آنان برگ زرینی در تاریخ است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل رستم پور روز شنبه در مراسم روز پرستار ضمن تبریک به پرستاران اظهار داشت: تا پیش از شیوع ویروس کرونا بخش زیادی جامعه از مشکلات و مسائل پرستاران اگاهی نداشتند که با شیوع این ویروس مردم از سختی های کادر درمان بیمارستان ها بیشتر آگاهی پیدا کرد.

وی ادامه داد: بدون تردید پرستاران  با تمام محدودیت ها و تحریم های که بر کشور تحمیل شده با تلاس و ایثار همراهی مردم در خصوص پیشگیری  و مقابله با کرونا موفق عمل مرد که نقش آنها در این دوران در دفتر تاریخ ثبت می شود.

رستم پور گفت: در این دوران تعدادی زیادی از جامعه پزشکی و درمان کشور شهید شد که علارغم همه مشکلات پرستاران در روزهای سخت در صحنه حاضر شدند و برای سلامتی هموطنان جنگیدند.

وی با اشاره به نقش پرستاران در هشت سال دفاع مقدس یاد آور شد: روزهای های سخت دوران دفاع مقدس برای پرستاران و کادر درمان در شهر مرزی بانه بار دیگر تکرار شد.

فرماندار شهرستان بانه گفت: اجرای طرح واکسیناسیون در شهرستان بانه با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا است و دولت در اجرای طرح هوشمند مصمم است و کسانی که کارت واکسیناسیون و یا آزمایش پی سی آر ندارند نمی توانند وارد ادارات دولتی شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه نیز گفت: ۲۵۰ پرستار در بیمارستان های صلاح الدین ایوبی و رازی بانه فعالیت می کنند که این پرستاران و همراه با پرسنل بیمارستان ها در دوران شیوع ویروس کرونا برای بهبود بیماران فداکاری های زیادی کردند.

آرش رشیدی افزود: تا قبل شیوع ویروس کرونا مردم به نقش پرستاران در سلامت جامعه آگاه نبودند و شیوع این ویروس فرصتی برای شناخت جامعه از وظایف و نقش پرستاران فراهم کرد.

وی اظهار داشت: تلاش می شود که نیازها و مشکلات پرستار حل شود و تنها سختی کار بر شانه آنها سنگینی کند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری سنندج مرکز استان واقع شده است.