شیراز-ایرنا-رییس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: سایه سیاست بر اقتصاد کشور سنگینی می کند و این باعث شده که هر روز با چالش‌های جدیدی در حوزه صادرات مواجه شویم و این امر توان و رمق فعالین این عرصه را می گیرد.

به گزارش ایرنا،سهراب شرفی روز سه شنبه در آیین بیست و پنجمین بزرگداشت روز ملی صنعت در شیراز افزود: وضعیت فعلی اقتصاد نشان از یک نگاه اشتباه در این عرصه دارد که اگر این مسیر اصلاح نشود با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به موانع پیش روی توسعه اقتصادی گفت: تحریم‌های ظالمانه، عدم توجه کافی بعضی از مسئولان و انواع مشکلات و گرفتاری‌های متعدد سد راه تولید و رونق اقتصادی کشور است که باید با تلاش همه متولیان مرتفع شود.

شرفی اظهار داشت: امروزه فعال نگه داشتن یک کارخانه و واحد تولیدی از هر اقدامی مهمتر است و این درحالی است که در برخی موارد از مسیرهای غیرقابل جبرانی برای مواجهه با بحران و تحریم و حل آن استفاده می شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: ضروری است که قوانین در حوزه اقتصاد کارا باشد و تا رویکردها به سمت ثروت آفرینی نباشد قطعا نمی‌توان در عرصه اقتصاد به درستی نقش ایفا کرد.

وی با بیان اینکه جهش تولید با خام فروشی محقق نخواهد شد گفت: نیمی از صادرات امسال کشور ما خام فروشی و نیم دیگر آن نفتی بوده است که قطعا با این روش جهش تولید محقق نخواهد شد.

شرفی با بیان اینکه دولت باید محکم مقابل اجرای قوانین ناکارآمد ایستادگی کند،افزود: امیدوارم که در این زمینه جزیره ای در دولت عمل نشود و وزارت صمت نیز متولی ثروت آفرینی در کشور باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد نباید سیاسی بلکه سیاست باید اقتصادی باشد،گفت: مدت زمان صدور جواز تاسیس در خانه صنعت، معدن و تجارت فارس از دو ماه اکنون به دو ساعت کاهش پیدا کرده و این استان در این زمینه سرآمد کشور است.

شرفی اضافه کرد: اختیار صدور جواز تاسیس به خانه صمت تفویض شده که انتظار است بودجه‌ای نیز برای این کار در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مرکز داوری این نهاد برای اولین بار در کشور در فارس راه‌اندازی شده گفت: ٧٠ واحد تولیدی و صنعتی در فارس بعنوان نمونه انتخاب شده‌ است.