سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: ادارات استان موظف هستند ۱۰ درصد مصرف گاز خود را نسبت به سال گذشته کمتر کنند، در غیر این صورت گاز دستگاه‌های متخلف قطع خواهد شد.

احمد فعله‌گری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ادارات مکلف هستند موتورخانه‌ها را به سیستم هوشمند مجهز کنند تا سیستم گرمایشی به صورت زمان بندی شده روشن و خاموش شود.

وی با بیان اینکه دمای داخل سالن‌ ادارات باید ۱۸ درجه و اتاق‌ها ۲۱ درجه باشد، افزود: سیستم گرمایشی دستگاه های مختلف باید یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری روشن و یک ساعت پیش از تعطیلی خاموش شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بر لزوم خاموشی سیستم گرمایشی ادارات در روزهای تعطیلی تاکید کرد و گفت: سیستم گرمایشی اتاق نگهبانی ادارات هم باید از سیستم اصلی مجموعه جدا باشد تا نیازی به روشن ماندن موتورخانه نباشد.

فعله‌گری یادآور شد: مشترکانی که سیستم موتورخانه مرکزی گرمایشی دارند در سامانه شرکت گاز ثبت نام کنند تا نسبت به بررسی وضعیت فنی آنها و بهینه‌سازی سیستم به‌ صورت رایگان اقدام شود.

وی ادامه داد: با اختصاص و پرداخت هزینه‌های لازم توسط شرکت ملی گاز ایران، سیستم موتورخانه مشترکان در بخش‌های سرویس و تنظیم مشعل، عایق‌کاری تاسیسات و نصب دستگاه ضد رسوب مغناطیسی ارزیابی، اصلاح و بهینه‌سازی می‌شود.

در حال حاضر ۵۷۵ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، اداری و صنعتی از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند است.