۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84581933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه بیش از ۲ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در کردستان اجرا می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر و با وجود سختی کار در مناطق روستایی، روزانه بیش از ۲ کیلومتر شبکه گاز در استان انجام می‌شود.

احمد فعله‌گری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در بخش شهری و روستایی استان اجرا شده است.

وی مجموع شبکه های اجرا شده در بخش شهری و روستایی استان را از بدو تاسیس تاکنون بیش از ۱۲ هزار کیلومتر عنوان کرد و افزود: وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان با جاهای دیگر کشور متفاوت بوده و تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌ تنها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور موثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۳۲ شهر با ضریب ۱۰۰ درصد و یک هزار و ۴۳۰ روستا با ضریب نفوذ ۹۶.۵ درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

فعله‌گری اضافه کرد: در مجموع یک هزار و ۵۹۶ روستای استان قابلیت گازرسانی دارند و براساس برنامه ریزی انجام گرفته، تا پایان امسال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

وی اظهار داشت: تمام پروژه‌هایی که در سال های ۱۳۹۸ و سال گذشته کلنگ زنی شده بود، همان سال به بهره‌برداری رسید که نشان از عزم دولت برای ارائه خدمت به مردم است.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha