سمنان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: ۷۸ درصد پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان در مطب‌ها نسخه‌های پزشکی را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

سید محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۲۵ پزشک متخصص دارای مطب در سراسر استان سمنان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند که نسخه‌ بیماران تحت پوشش این بیمه را به صورت الکترونیکی می‌نویسند.

وی ادامه داد: برخی پزشکان طرف قرارداد با بیمه سلامت استان سمنان نسخه بیمار و اقلام دارویی را به صورت الکترونیکی ثبت می‌کنند و بیمار با در دست داشتن کد پیگیری، اقلام دارویی و خدمات تشخیصی را دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پنج هزار و ۷۸۶ نسخه  الکترونیکی از ابتدای فروردین ١۴٠٠ تا پایان  آبان به اداره کل بیمه سلامت استان سمنان تحویل شد. 

مدیرکل  بیمه سلامت استان سمنان اظهار داشت: ۲۹۷ مرکز درمانی و تشخیصی مانند داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز رادیولوژی و پرتوپزشکی با بیمه سلامت استان طرف قرارداد هستند.

وی یادآور شد: ۹۶ درصد نسخه‌ها در درمانگاه‌ها و ۱۰۰ درصد نسخه‌ها در بیمارستان‌های طرف قرارداد با بیمه سلامت استان به صورت الکترونیکی نوشته می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطرنشان کرد: ۱۱ بیمارستان و ۳۰ درمانگاه استان  طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند و نسخه‌ها در این مراکز الکترونیکی نوشته می‌شود.

وی تصریح کرد: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی در مراکز ملکی درمانی و تشخیصی طرف قرارداد با  بیمه سلامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود.

حسینی افزود: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی موجب کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ایجاد پرونده سوابق بیماری و دسترسی آسان و سریع به سابقه بیمار می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: پرداخت بدون تاخیر مطالبه‌های  پزشکان و داروخانه‌های خصوصی و دولتی، بیمارستان‌های دانشگاهی، آزمایشگاه‌ها و پاراکلینیک‌ها  از مزایای نسخه‌نویسی الکترونیکی است و اکنون تا پایان شهریور امسال مطالبه این مراکز پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان زیر چتر بیمه سلامت هستند.