پنج هزار تماس با اورژانس اجتماعی سمنان منجر به ۶۴۹ خدمت تیم سیار شد

سمنان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: پنج هزار و ۵۰۵ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در این استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۰ برقرار شد که به ۶۴۹ خدمت تیم سیار شد.

به گزارش ایرنا، ساره امیرجان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: یکی از خدمات مرکز مداخله در بحران پاسخگویی به پنج هزار و ۵۰۵ تماس با خط ۱۲۳ با آمار ۸۶۱ تماس مرتبط و ۶۴۹ خدمت توسط تیم سیار اورژانس بود.

وی ادامه داد: تعداد افراد خدمت گیرنده در مرکز مداخله در بحران های اجتماعی در نیمه نخست امسال ۲۰۴ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: هدف معاونت اجتماعی ادره کل بهزیستی استان و مراکز تحت نظارت اجرای فعالیت های تخصصی در موضوع آسیب های اجتماعی و افراد آسیب دیده اجتماعی است تا بتوان این آسیب ها را به کمترین میزان کاهش داد و افراد آسیب دیده به خانواده های زیستی خود بازگردانده شوند.

وی به تفکیک دفتر توانمندسازی خانواده و زنان، دفتر امور کودکان و نوجوانان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی اشاره و اضافه کرد: معاونت اجتماعی بهزیستی استان با دارابودن ۶ کارشناس ستادی و ۶۱ کارشناس شهرستانی در حوزه کاری شبه‌خانواده، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مراکز امور آسیب‌دیدگان اجتماعی و مددکاران مراکز تامین و توسعه در حال ارائه خدمات به جامعه هدف است.

امیرجان تعداد خانواده های تحت حمایت را یکهزار و ۴۱۳ نفر بیان و تعداد افراد تحت پوشش بیمه اجتماعی شهری زنان و سرپرست خانوار را ۶۰۲ عنوان کرد و افزود: ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ در خانه امن و سلامت به ترتیب ۱۹ و هشت نفر و در مراکز کودکان خیابانی دولتی و غیردولتی ۲۰ و ۷۵ نفر از خدمات تخصصی بهزیستی بهره مند شدند.

وی تعداد خانه های نگهداری شبانه روزی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست تحت نظارت بهزیستی استان سمنان را ۱۱ خانه دانست که در این مراکز ۱۸۳ کودک تحت حمایت های مراقبتی و آموزشی هستند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه ۸۹ نفر از افراد تحت حمایت دفتر کودکان و نوجوانان امدادبگیر هستند، تعداد کودکان واگذارشده به خانواده های متقاضی فرزندپذیری را ۶ کودک بیان و اضافه کرد: تحقق اهداف و رسیدن به برنامه های پیش بینی شده در سایه همدلی و همراهی کلیه افراد شاغل در مجموعه محقق می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha