سنندج- ایرنا- رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان در بازدید از پروژه های توسعه شهرستان دیواندره از اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تصفیه خانه آب شرب دیواندره خبر داد.

به گزارش ایرنا، بهرام نصرالهی زاده روز چهارشنبه در بازدید از پروژه های در حال اجرای دیواندره اظهار داشت: با تکمیل شدن پروژه های توسعه ای شهرستان در آینده نزدیک تحول خوبی در تمام زیر ساخت ها به وجود می آید.

وی به بحث فرهنگی شهرستان و برگزاری تئاتر طنز منطقه ای دیواندره اشاره کرد و گفت: سالن پلاتو دیواندره با تامین اعتبار برای رفع نواقص آن تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه، افزایش استفاده از منابع آب که دغدغه امروز مسئولان استان و مردم شهرستان دیواندره است، افزود : ایستگاه پمپاژ روستای تازه آباد هیجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دیواندره که براید آن ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت : در این پروژه ۱۴۰ هکتار از زمین های دیم روستاهای قره دره و تازه آباد هیجان تبدیل به آبی خواهد شد و امیدوارم مردمان محلی این۲ روستا با وساطت فرماندار هرچه زودتر مشکلات پیش رو را حل کرده و بتوانند با تشکیل تعاونی از این پروژه بهره ببرند .

وی ادامه داد : پروژه تصفیه خانه آب شرب از مهم ترین پروژه های حیاطی زیرساختی شهرستان و مطالبه به حق مردم بوده که تمام تلاش خود را برای اتمام آن بکار می بریم .

وی افزود: درحال حاظر پروژه  تصفیه خانه آب شرب ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیاردی تا اوایل سال ۱۴۰۱ بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم .

در ادامه با حضور مسئولان شهرستان دیواندره جمعی از مدیران کل استان از طرح تصفیه خانه فاضلاب ، گاوداری هزار راسی روستای دربند و گلخانه گل رز بازدید به عمل اوردند.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۸۵ کیلومتری شهر سنندج مرکز کردستان قرار دارد .