۲۲ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2109
کد خبر: 83630193
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایستگاه پمپاژ تازه آباد هیجان بزودی به‌ بهره‌برداری می‌رسد

سنندج - ایرنا - ایستگاه پمپاژ روستایی تازه آباد هیجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دیواندره اکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار دیواندره روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات مجتمع ایستگاه پمپاژ روستای تازه آبادهیجان اظهار داشت: در ۲ سال گذشته اعتبارات درخواستی برای اتمام پروژه به صورت ۱۰۰ صد اختصاص یافته و شرکت آب منطقه ای براساس برنامه اعلامی باید این پروژه را به اتمام برساند.

جعفر توان گفت: مجتمع آب‌رسانی روستایی تازه آبادهیجان به عنوان مطالبه مردم ۲ روستای قره دره و خودتازه آبادهیجان بوده و دستگاه های اجرایی متولی پیگیر اتمام این طرح هستند.

وی افزود: جهاد کشاورزی زمینه احداث شبکه مکانیزاسیون اراضی تحت پوشش این ایستگاه را فراهم کرده تا بهره برداران بتوانند از این طرح استفاده کنند.

مدیر منابع آب دیواندره نیز با اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی پروژه پمپاژ آب روستایی تازه آباد هیجان اظهار داشت: اعتبار این پروژه ۲۱ میلیارد ریال بوده با هزینه آن طرح در اینده نزدیک به بهره برداری می‌رسد.

محمد محمدی گفت: تنها مشکل پروژه پمپاژاب روستای تازه آباد اتصال برق ان بوده که نیاز به تامین اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی است که در تلاش هستیم این میزان اعتبار جذب شود.

وی افزود: ۱۴۰ هکتار از اراضی روستای تازه آباد هیجان و روستای قره دره را از دیم به ابی تبدیل می‌کند که اشتغال‌زایی خوبی را به دنبال داشته و با افزایش آب می‌توان سطح اراضی تحت پوشش را افزایش داد.

طرح های منطقه ای آب درشهرستان دیواندره از جمله سدسیازاخ، بند انحرافی آب دالان و مجتمع آبرسانی تازه آبادهیجان سال‌ها نیمه تمام باقی مانده بود.

شهرستان دیواندره با جمعیت ۸۰ هزار نفری در ۹۵ کیلومتری شهرسنندج مرکز کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha