مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با اشاره به آغاز طرح نظارتی شب یلدا گفت: این طرح در قالب پنج گروه ۲ نفره به مدت ۶ روز در این شهرستان اجرا می شود.

اکبر اسدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی صنفی و ایجاد رضایتمندی عمومی شهروندان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: هم افزایی و ارتقای اثر بخشی طرح با مشارکت ارگان‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، بازرسی اصناف و شبکه بهداشت و درمان انجام و با جدیت دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: اولویت نظارت بر کالاهای هدف همچون میوه و تره بار، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات در دستور کار بوده و تا پایان آذر ادامه دارد.

سرپرست اداره صنعت و معدن و تجارت میاندوآب گفت: با توجه به اینکه تقاضا برای خرید کالاهای یاد شده در آستانه شب یلدا افزایش می یابد این طرح توسط بازرسان اداره صمت در ۲ نوبت صبح و عصر اجرا می شود.

اسدی با اشاره به تسریع در روند رسیدگی به تخلفات صنفی تاکید کرد مردم می توانند گزارش‌های خود را در خصوص گران‌فروشی، کم فروشی و عدم صدور فاکتور به سامانه ۱۲۴ گزارش و در این طرح مشارکت‌ کنند.

به گزارش ایرنا، یلدا در فرهنگ ایران‌ باستان، سپری شدن بلندترین شب سال و پس از آن افزوده شدن بر مدت زمان روزهای آتی است. مردم ایران این شب را از غروب آفتاب آخرین روز آذرماه تا طلوع نخستین روز دی‌ماه جشن می‌گیرند و نقل افسانه و حافظ‌خوانی در این شب مرسوم است.

هر سال در این شب که به نام شب چله نامگذاری شده است آیین‌های خاصی در مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود و در این شب ایرانی ها با تنقلات، شیرینی و هندوانه از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

شهرستان میاندوآب با جمعیتی بالغ بر۲۸۵ هزار نفر دارای ۲۳ اتحادیه صنفی و ۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد صنفی می باشد.