مهاباد- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: ۹۵.۹۷ درصد از جامعه هدف دانش آموزان این شهرستان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

کریم سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع بالغ بر ۱۹ هزار دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۷ سال مهاباد تاکنون ۱۸ هزار و ۴۸۶ دانش‌آموز موفق به دریافت واکسن خود شده اند.

وی اضافه کرد: تاکنون در پایه هفتم سه هزار و ۸۶۰، در پایه هشتم سه هزار و ۵۹۶ و در پایه نهم سه هزار و ۴۶۳ دُز واکسن تزریق شده است.

مدیر آموزش و پرورش اظهار داشت: همچنین ۲ هزار و ۸۲۷ دوز در مقطع دهم، ۲ هزار و ۷۹۲ دوز در مقطع یازدهم و ۲ هزار و ۷۶۰ دز نیز در مقطع دوازدهم تزریق شده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه آمار دقیق دانش آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال شهرستان ۱۹ هزار و ۲۹۸ نفر است، گفت: اگرچه جامعه آماری دانش‌آموزان‌ بیشتر از این تعداد گزارش شده بود اما تعدادی از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال مهاجرت و یا ترک تحصیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این آمار تعداد دانش آموزان بزرگسال نیز در نظر گرفته نشده است، چرا که سن آنها بالای هفده سال است، گفت: هم اکنون هشت پایگاه مدرسه‌ای برای تزریق واکسن دانش آموزی دایر شده است که متناسب با میزان استقبال، تغییراتی در آن لحاظ می‌شود.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۵۸۷ نفر در مهاباد به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

مهاباد جزو شهرهای آذربایجان غربی هستند که هم اکنون در وضعیت آبی مقابله با کرونا قرار دارند.