ارومیه- ایرنا- پلمب ۲ واحد صنفی متخلف نانوایی، پایش مستمر زیستگاه های آبی و تالابی در شهرستان چالدران و توزیع ۱۶۰بسته معیشتی در پلدشت مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته در شهرستانهای چالدران و پلدشت در شمال آذربایجان غربی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار چالدران روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور رفع مشکلات کمی و کیفی  و ساماندهی آرد و نان نانوایی ها در این شهرستان به صورت مستمر و سر زده از این واحدها در سطح شهر بازدید می شود.

محمد ابراهیم زاده افزود: در این بازدیدها وضعیت توزیع نان، سهمیه آرد، رعایت بهداشت، کیفیت، قیمت نان و همچنین برخی گلایه های  شهروندان چالدران مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین با اعلام اینکه بر اساس قانون هر گونه کم فروشی و توزیع خارج از شبکه نان از سوی نانوایان تخلف محسوب می شود، ادامه داد: امروز ۲ واحد صنفی نانوایی لواش دوار در سطح شهرستان جهت برخورد قانونی و پلمب به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین در جریان این بازدیدها مستمر فرمانداری چالدران همچنین بیش از ۱۰۰بسته نان از یکی واحدهای نانوایی سطح شهر که برای عرضه خارج از شبکه  انبار کرده بود توقیف و با نظارت فرمانداری در بین مردم با قیمت مصوب توزیع شد.

توزیع ۱۶۰بسته معیشتی در شهرستان پلدشت به نیازمندان

امام جمعه پلدشت در این رابطه به ایرنا اظهار داشت: با حضور سرپرست فرمانداری و جمعی از مسوولان این شهرستان، تعداد ۱۶۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته  ۵میلیون ریال بین نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام وحید طالبی افزود: این بسته ها در راستای طرح مواسات و یلدای مهربانی با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)، مرکز محبان امام علی و دفتر امام جمعه در سطح این شهرستان برگزار شد.

پایش مستمر زیستگاه های آبی و تالابی شهرستان چالدران

رییس اداره حفاظت محیط زیست چالدران نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: پایش‌های دوره ای کارشناس محیط زیست و دامپزشکی چالدران در سطح زیستگاه های آبی و تالابی شهرستان چالدران به منظور بررسی موارد مشکوک بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام می شود.

حجت آذریار ادامه داد: در این پایش ۲ روزه خوشبختانه مورد مشکوکی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در زیستگاه های آبی این شهرستان مشاهده نشد.

وی ادامه داد: در حاشیه پایش های میدانی، آموزش های زیست محیطی لازم به جوامع محلی خصوصا" روستاهای ساکن در اطراف تالاب ها ارائه شد.

شهرستان چالدران و پلدشت در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.