اخبار کوتاه از شمال آذربایجان غربی

ارومیه – ایرنا - افزایش سهمیه نهاده های دام‌های عشایر پلدشت، آغاز فعالیت مرکز آموزشی روزانه توانبخشی چند معلولیتی در پلدشت، توزیع ۲۰۰ بسته مواد غذایی بین خانوارهای نیازمند شوط و ساخت پنج واحد مسکونی برای معلولان چالدران مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.

سرپرست فرمانداری پلدشت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بازدید مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی از مناطق عشایری شهرستان و با پیگیری انجام شده، سهمیه اختصاصی نهاده های دامی دامهای مولد و پرواربندی شده از ۳۶۰ تن به هزار و ۱۴۰  تن افزایش پیدا کرد.

صادق حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر عشایر شهرستان در سطح استان بالاترین میزان برخورداری از این سهمیه اختصاصی را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: توزیع سهمیه عادی نهاده‌های دامی عشایر، توسط شرکت تعاونی عشایری پلدشت کماکان به روال ماه های قبل ادامه دارد.

آغاز فعالیت مرکز آموزشی غیر دولتی روزانه توانبخشی چند معلولیتی در  پلدشت

مرکز آموزشی غیردولتی روزانه توانبخشی چند معلولیتی پلدشت با حضور مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

رییس بهزیستی پلدشت در حاشیه این افتتاح به خبرنگار ایرنا گفت: مرکز توانبخشی چند معلولیتی زیر ۱۴ سال "مهر ارس" با هدف آموزش معلولین ذهنی، جسمی، حرکتی، ناشنوا، نابینا و اتیسم فعالیت خواهد کرد.

فرخنده عسگری افزود: در کنار این فعالیت‌ ها، شنوایی سنجی، گفتار درمانی و کار درمانی در این مرکز انجام خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این مرکز در خیابان فرشته شهر پلدشت بوده و زمان فعالیت آن از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ظهر خواهد بود.

توزیع ۲۰۰ بسته مواد غذایی بین خانوارهای نیازمند شوط

امام جمعه شوط در این رابطه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰۰ بسته معیشتی در بین خانوارهای نیازمند و آسیب دیده از ویروس کرونا در این شهرستان توزیع شد.  

حجت الاسلام محمدرضا جباری افزود: در قالب پویش مشق همدلی به همت خیّرین، هیات‌های عزاداری این تعداد بسته مواد غذایی و بهداشتی بین نیازمندان در این شهرستان توزیع شده است.

وی ارزش هر بسته را پنج میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای اجرای این طرح یک میلیارد ریال در قالب کمک مومنانه و مواسات هزینه شد.

ساخت ۵ واحد مسکونی در چالدران برای معلولان

فرمانده سپاه چالدران در این خصوص به خبرنگارایرنا گفت: امسال ۵ واحد مسکونی از محل اعتبارات قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) و بهزیستی برای معلولان این شهرستان احداث شد.

سرهنگ قهرمان درستی افزود: هر کدام از این واحدها با زیر بنای متغیر ۶۰ تا ۷۰ متر مربع در مناطق روستایی چالدران احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث این واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود، ادامه داد: تمامی این واحدها در مرحله بهره برداری قرار گرفته وآماده تحویل به خانواده‌های معلولین شهرستان هستند.

شهرستان‌های چالدران، شوط و پلدشت از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha