آبادان - ایرنا - شهردار شادگان از فعالیت ۵۰ نفر در قالب ۱۰ تیم برای تخلیه آب گرفتگی معابر این شهر ناشی از بارندگی خبر داد و گفت: با کاهش سطح آب در انهار عملیات تخلیه آب از خیابان‌ها و اطراف منازل در شهر شادگان آغاز شد.

مرتضی زاهدی یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی شب گذشته باعث پس‌زدگی آب در برخی معابر و خیابان‌ها شد و هم‌اکنون۲۰ دستگاه پمپ برای دفع آبهای سطحی در این شهر مشغول بکار هستند.

وی افزود: در پی بارش شدید باران و آبگرفتگی خیابان‌ها و مناطق بحرانی این شهر نیروهای خدمات شهرداری شادگان برای دفع آب‌های سطحی وارد عمل شدند هر چند که امسال نسبت به سالهای گذشته شاهد آبگرفتگی کمتری بودیم.

شهردار شادگان گفت: از روز گذشته تاکنون تمامی تجهیزات، ماشین آلات و عوامل خدماتی شهرداری شادگان در مناطق بحرانی در حال دفع آب‌های سطحی هستند.

زاهدی بیان کرد:تلاش نیروهای خدمات شهری شهرداری شادگان تا دفع کامل روان‌آبها از خیابان‌ها و معابر شهری همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان وقت امروز روان‌آب ناشی از بارندگی از مناطق بحرانی سطح شهر دفع شود.

وی افزود: ۱۰۰ کیلومتر از ۲۶۰ کیلومتر کانال‌های دفع آب‌های سطح شهر شادگان به منظور کاهش آبگرفتگی در زمان بارش باران لایروبی شده است.

شهردار شادگان اظهار داشت: خطوط اصلی و مهم دفع آب‌های سطحی شادگان که فاضلاب این شهر از آن دفع و منتقل می‌شود حدود ۱۰ سال لایروبی نشده بود و همین عامل باعث آبگرفتگی در روزهای بارندگی می‌شد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.