یاسوج - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری کهگیلویه و بویراحمد گفت : هشت معلم و مسافر گرفتار در کولاک و برف سنگین منطقه سخت گذر مارگون این استان با تلاش و حضور بموقع راهداران نجات یافتند.

اله کرم جانی پور روز یکشنبه با اعلام این مطلب به اصحاب رسانه اظهارداشت: با توجه به اعلام گزارش شب گذشته مبنی بر گرفتار شدن تعدادی از هم استانی ها در منطقه برف گیر زیلایی بخش مارگون بلافاصله گروه امداد راهداری، هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ در محل مستقر شدند.
وی بیان کرد:شب گذشته به علت ارتفاع یک متری برف، کولاک شدید و فشرده بودن برف، بازگشایی این مسیر با تلاش مأموران راهداری بی نتیجه ماند و عملیات بازگشایی از بامداد امروز از سرگرفته شد.

جانی پور افزود: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی این افراد با طی مسافت هفت کیلومتری در مکان مناسب اسکان داده شدند.

وی تصریح کرد: بازگشایی این محور با استفاده از چندین دستگاه سنگین برف روبی از ۲ مسیر جلاله و سیاه کوه زیلایی همچنان ادامه دارد.

جانی پور با اشاره به اینکه تقویت تجهیزات راهدارخانه های استان ضرورت دیگری است که نیاز به توجه جدی دارد،  تاکید کرد: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین شامل لودر، گریدر، برف روب و نمک پاش برای طرح های راهداری در استان به کار گرفته می شود که نیازمند افزایش و نوسازی به دلیل استهلاک هستند.

وی عنوان کرد: برای خدمات رسانی بهتر حداقل ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین باید به تجهیزات فعلی راهدارخانه های کهگیلویه و بویراحمد افزوده و ۱۲۷ دستگاه ماشین آلات نیز باید نوسازی شود.

سرپرست کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این استان با داشتن ۶۶ محور برف گیر به طول ۲ هزار و ۸۴۶کیلومتر و ۷۹ گردنه به طول ۳۲۷ کیلومتر نیازمند تقویت تجهیزات راهدارخانه ها برای خدمات رسانی بهتر است.

وی بیان کرد: از ۲ هفته پیش عملیات راهداری زمستان با مشارکت ۲۷ راهدارخانه استان شروع شده و تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

جانی پور اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها را انجام می دهند.

وی تاکید کرد: کهگیلویه و بویراحمد ۶ هزار و ۱۳۹ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و چهارخطه دارد که از این میزان پنج هزار و ۴۲۰کیلومتر آن فرعی و روستایی است.

کهگیلویه وبویراحمد با بیش از ۱۶ کیلومتر مربع ۷۲۶ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.